معضل فاضلاب صنعتی در منطقه ۱۸ ظرف یک ماه آینده برطرف می‌شود

معضل فاضلاب صنعتی در منطقه 18 ظرف یک ماه آینده برطرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نشست فوق العاده رسیدگی به معضل فاضلاب صنعتی در منطقه ۱۸ با حضور شهردارمنطقه، مدیران اداره محیط زیست شهر تهران و دو کارخانه بزرگ تولید فرآورده‌های لبنی برگزار و مقرر شد این معضل با همکاری طرفین، ظرف مدت یک ماه آینده برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 18، وحید نوروزی شهردار منطقه در این نشست سخنان خویش را با اشاره به معضلاتی که ناشی از جاری شدن این حجم از پساب در زیر گذر الغدیر برای شهروندان 3 ناحیه منطقه به وجود آمده، آغاز کرد و اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای ابلاغی مدیریت شهری به متصدیان این واحدها، تاکنون هیچ اقدامی برای رفع این معضل صورت نگرفته وجاری شدن این پساب‌ها، علاوه برایجاد بوی تعفن در بخشی از منطقه، ایجاد آلایندگی و آسیب به آب‌های زیر زمینی، خسارت‌های مادی و آسیب‌های جسمی و روحی برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی در ادامه با تقدیر از شرکت کنندگان در این نشست به جهت اهمیت دادن به این معضل زیست محیطی،گفت: خوشبختانه شرکت‌های پاک و پگاه هر یک سهم عمده‌ای در تولید مصرف روزانه لبنیات شهر تهران و ایجاد اشتغال‌زایی برای مردم دارند. علاوه براینکه هر 2 شرکت در حوزه برنامه‌های زیست محیطی، فعالیت‌های خوبی داشته‌اند. به همین دلیل، از مسئولان آن‌ها دعوت کردیم تا در این جلسه حضور داشته باشند و راهکارهای عملی حذف پسآب صنعتی و بوی ناشی از آن را ارائه دهند.

شهردارمنطقه 18 همچنین، به اقدامات قابل توجه زیست محیطی که در زمان مدیریتش در این بخش از پایتخت به انجام رسیده، اشاره کرد و افزود: در این مدت کوتاهی که از زمان حضورم در شهرداری این منطقه می‌گذرد، توانستیم با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و مالک کارخانه ایرفو، بخش ریخته‌گری این مجتمع را به صورت کامل تعطیل تا میزان آلاینده‌های شهر کاهش یابد. همچنین، اقدامات مؤثری نیز برای کاهش مشکلات کارخانه شن و ماسه و همین طور حاشیه رودخانه کن انجام داده‌ایم و قصد داریم با همکاری 2 شرکت بزرگ و معتبر لبنی کشور، معضل جاری شدن پسآب در زیرگذر الغدیر را نیز بر طرف کنیم.

در ادامه این نشست، بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران سخنان نیز با بیان این نکته که نمی‌توان از حالا مشخص کرد کدام شرکت تولید فرآورده‌های لبنی، مقصر جاری شدن پسآب در زیرگذر الغدیر است، اظهار داشت: از آنجائی‌ که فاصله بین زیرگذر الغدیر تا پل شیر پاستوریزه محل استقرار این دو کارخانه زیاد نیست، بهترین راهکار انجام حفاری مسیر بوده تا بدین شکل منشاء معضل شناسائی و بطور کلی برطرف شود.

وی ادامه داد: صاحبان صنایع برای توسعه و پایداری، بایستی علاوه برتوجه به مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی را نیز در نظر بگیرند و عدم توجه به این موضوع، امکان دارد به بخش اقتصادی نیز ضرر برساند، پس می‌توان دریافت که هردو موضوع همسو با یکدیگر باید پیش بروند.

همچنین، در این نشست رئیس کمیته آب و خاک پایتخت، قائم مقام ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری، نمایندگان شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر تهران،روسای هیأت مدیره و مدیران عامل دو شرکت پگاه و پاک نیز دقایقی پیرامون اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی، معضلات ناشی از عدم توجه این مسائل و به خطر افتادن سلامت شهروندان صحبت کردند.

در پایان این نشست مقرر شد که ابتدا اقدامات کار‌شناسی و شناسایی مسیر کانال توسط اداره محیط زیست شهر تهران انجام شود و در گام بعدی، ظرف مدت یک ماه آینده با همکاری دو کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی پگاه، پاک و شهرداری منطقه 18، مسیر مسدود شده تا این معضل زیست محیطی چندین ساله به طور کامل مرتفع شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon