انتقاد حجت‌الاسلام شهاب مرادی از رواج تشریفات در ازدواج‌های امروزی


انتقاد حجت‌الاسلام شهاب مرادی از رواج تشریفات در ازدواج‌های امروزی

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: بانوان امروز جایگاه مهمی در تربیت جامعه دارند اما متأسفانه امروز تشریفات بسیاری در ازدواج‌های جامعه رواج پیدا کرده که این مسئله بسیار ضربه زننده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام شهاب مرادی ظهر امروز در همایش "من دختر ایرانی هستم" که با هماهنگی مجموعه فرهنگی عاشورائیان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دختران ما دبیرستان و دانشگاه در مرحله حساسی هستند که می‌توانند جامعه را به سمت و سویی که در ذهنشان بوده، ببرند.

وی افزود: اینکه آیا می‌توانند مسائل را بازیابی کنند و دختر ها در جامعه ما نسبت به پسرها بسیار مهمتر هستند و باید بیشتر به آنها توجه شود اما متأسفانه امروز در خانواده‌ها، پسرها مورد توجه هستند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: فراموش کرده ایم  که بانوان نقش مهمی را در اجتماع دارندیک حدیث از  پیامبر است که می گوید"جنس مونث مهمتر و رئوف‌تر بوده و خداوند جنس مونث را در این دنیا و آن دنیا  بیشتر  مراقب است"

وی بیان کرد: بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) از مردی که با زنش نامهربانی می‌کند و شوهرش با ستم او را  کتک می‌زند، توسط سوی حضرت رسول(ص) انتقام گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم زن جمال خداوند است و جایگاه  مهمی در تربیت جامعه دارد اما جالب این است که خود خانم ها این را قبول ندارند و از این موضوع بسیار فاصله گرفته اند، چرا‌که می بینیم هر مشکلی که در جامعه به وجود می آید ریشه آن خانم ها هستند.

وی اظهار کرد: نمی خواهیم بانوان را متهم کنیم اما خانم ها نقش مهمی دارند؛ حتی می بینمی که آنها در مطالبات جامعه شناسی و انقلاب موثر بوده‌اند و این سبب شد که یک دگرکونی در جامعه به وجود آید.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه بانوان برای فرهنگ سازی آفریده شده اند و در عرصه فرهنگی مهم هستند و به قول امام خمینی زن مربی جامعه است، افزود: نقش زن‌ها در طلاق بیشتر از مردها بوده اما ما نمی گوییم عروس و داماد بلکه منظور خاله، مادر، مادر بزرگ و دیگران هستند.

وی گفت: متأسفانه در ازدواج های امروزی تجملات زیاد شده و خانواده ها باید بنیاد خانواده را محکم زن یک مدیر فرهنگی و پیشتیان مدیرت اجتماعی است.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه بانوان سبب تحول فرهنگی در جامعه شده اند به زیرا بیشتر خانم ها به تجملات فکر می کنند باید توجه ما به دختران بیشتر شود، خاطرنشان کرد: دیدن جیهزیه یک مراسم احمقانه و جاهلی است که در کل کشور باب شده و باید این مراسم از بین برود و این کار اشتباهی است.

وی تصریح کرد: اصفهانی ها با آدمهای معمولی استان های دیگر فرق دارند چرا که بیشتر از شهرهای دیگر شهید داده اند و در فرهنگ جهیزیه باید نهضت ایجاد کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مردم اصفهان باید نهضت فرهنگی ایجاد کنند و سبک زندگی اصفهانی ها را از تجملات دور کنند زیرا  شهری مانند اصفهان در چاه تجملات گیر افتاده و در این زمینه و فرهنگ سازی باید الگوی شهرهای دیگر شود  چرا که رشد یافتگی فرهنگی اصفهان نسبت به استانهای دیگر بیشتر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon