ایران ظرفیت کسب درآمد گردشگری تا ۳۰ میلیارد دلار در سال را دارد

ایران ظرفیت کسب درآمد گردشگری تا 30 میلیارد دلار در سال را دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سال گذشته ۶ میلیارد دلار درآمد از ناحیه گردشگری کسب شد اما ظرفیت پذیرش گردشگر در ایران به ۳۰ میلیارد دلار در سال وجود دارد و برای تحقق همین هدف برنامه ریزی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، مسعود سلطانی‌فر که به منظور بازید از ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آذربایجان غربی سفر کرده است امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه پیش از خطبه های نماز با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در غزه اظهار کرد: در حقیقت این پیروزی ها در امتداد غلبه مقاومت بر اسرائیل در جنگ های 22 روزه 33 روزه و 8 روزه رقم خورده است.

وی تصریح کرد: مبارزات دلیرانه ملت فلسطین در جنگ 51 روزه غزه برگ زرین دیگری در پرونده جبهه مقاومت در برابر اسرائیل را خلق کرد.

سلطانی فر با تشریح ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری کشور افزود: ایران ده ها هزار مکان فرهنگی، تاریخی و جاذبه های فراوان مذهبی و طبیعی دارد که می توان با استفاده بهینه از آن درآمدهای این حوزه را چندین برابر ارتقاء داد.

وی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت گفت: وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد مقدس و مرقد نورانی کریمه اهل بیت(ع) در قم از ظرفیت های بالقوه جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون 600 هزار نفر از شیعیان کشور عراق راهی مشهد مقدس شده اند و همزمان 500 هزار نفر از اهالی شرق عربستان، بحرین و کویت نیز به شهر مقدس مشهد مسافرت کرده اند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 6 میلیارد دلار از ناحیه گردشگری برای کشورمان کسب درآمد شده است اما تلاش داریم با اجرای سلسه برنامه هایی این رقم را به 20 تا 30 میلیارد دلار در سال برسانیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon