دولتمردان اسیر جناح‌بازی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی نشوند

دولتمردان اسیر جناح‌بازی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی نشوند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه تبریز گفت: دولتمردان نباید اسیر جناح‌بازی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی شوند و در قبال انتقادها سعه صدر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر اسوه کامل ساده زیستی و نگهداری بیت المال بودند.

خطیب جمعه تبریز افزود: مردمی بودن، علاقه‌مند به اسلام، ولایت‌مداری، ساده‌زیستی، تلاش برای گسترش و برپایی عدالت، دلسوزی نسبت به مردم، پرکاری از خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر بود که باید سرمشق دولتمردان باشد و تاسی به آنها یک ارزش به حساب آید.

وی با بیان اینکه هفته دولت زمان مناسبی برای بیان خدمات دولت خدمتگزار است، افزود: مردم باید در جریان امور قرار گیرند و با آگاهی از خدمات صورت گرفته امید آنان به بهبود امور افزایش یابد.

عضو خبرگان رهبری گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه باید به دولت برای رفع مشکلات مردم کمک کنند و دولت نیز باید با پرهیز از حاشیه سازی تمام تلاش خود را برای خدمت به ملت به کار گیرد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به دیدار هیئت دولت با مقام عظمای ولایت تصریح کرد: معظم له در این دیدار با تقدیر از خدمات دولت به ویژه رئیس‌جمهور توصیه و رهنمودهای را در 15 بند ارائه کردند که باید دولتمردان ضمن توجه به این مسائل در اجرای آن همت و تلاش مضاعف کنند.

وی به دیدار اخیر اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مشی امام و رهبری همواره حمایت از دولت ها بوده است زیرا موفقیت دولت ها موفقیت ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: هیئت دولت باید تذکرات مشفقانه و پدرانه رهبر انقلاب را در مسیر حرکت خود رعایت کند و با اجرای مو به موی آنها به موفقیت و سعادت خود کمک کند.

آیت الله  شبستری به تأکید رهبر انقلاب برای حفط انسجام در میان ارکان دولت اشاره کرد و از دولتمردان خواست ضمن کار و فعالیت مستمر به مردم از حاشیه‌سازی‌ها و دو قطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولتمردان نباید اسیر جناح‌بازی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی شوند و در قبال انتقادها سعه صدر داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به مقاومت جانانه مردم غزه و پیروزی آنها در برابر اسرائیل اشاره کرد و گفت: مردم ایران با حمایت های خود از ملت مظلوم فلسطین کاری کردن که اسرائیل عامل شکست خود را ایران بداند و به آن اعتراف کند.

خطیب جمعه تبریز افزود: مقاومت مردم غزه در زمین و شکار پهباد اسرائیلی در آسمان باعث زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی شد و در نهایت مردم ایران نیز همراه با غزه پیروزی بزرگ را جشن گرفتند.

وی رمز پیروزی در برابر استکبار را همان سخن امام راحل یعنی استمرار مقاومت عنوان کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon