مهم‌ترین پیام مناسک حج وحدت جهان اسلام است


مهم‌ترین پیام مناسک حج وحدت جهان اسلام است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مریوان گفت: حج بزرگترین مراسم عبادی در جهان است و مهم‌ترین پیام مناسک حج وحدت جهان اسلام است که هر سال به تمام جهانیان اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، ماموستا مصطفی شیرزادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مریوان که در مسجد جامع این شهر اقامه شد به برگزاری مناسک حج اشاره و اظهار کرد: حج بزرگترین مراسم عبادی در جهان است و مهم‌ترین پیام مناسک حج وحدت جهان اسلام است که هر سال به تمام جهانیان اعلام می‌شود.

وی گفت: یکی از مهمترین ارکان اسلام پس از نماز، حج است که بر هر مسلمان توانمند و دارای توان مالی واجب است که یکبار در طول زندگی‌شان برای ادای این فریضه دینی به سرزمین وحی مشرف شوند.

وی گفت: یک‌دلی و وحدت تمامی نژادها، اقوام و ملت های مختلفی که در حج حضور به هم می رسانند تجلی بخش وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان است و دنیا هر ساله شاهد این اجتماع عظیم اسلامی است.

ماموستا شیرزادی با تبریک هفته دولت به خدمات انجام شده توسط نظام اسلامی در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: خدمت رسانی به مردم بهترین و مهمترین توشه برای آخرت مسئولان است و هر مسئولی که در انجام وظایف خود کوتاهی کند از نعمت بخشش خداوند متعال بی بهره خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  آسفالت راه های روستایی بخش های مختلف مریوان و خدمات رسانی به روستانشینان از مهمترین اقداماتی بوده است که تاکنون در شهرستان مریوان انجام شده و این خدمات غبار محرومیت را از چهره این مناطق زدوده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon