شیخ عیسی قاسم: انتخابات ناعادلانه بحران را پیچیده‌تر می‌کند/دو احتمال در خصوص تحولات بحرین

شیخ عیسی قاسم: انتخابات ناعادلانه بحران را پیچیده‌تر می‌کند/دو احتمال در خصوص تحولات بحرین

خبرگزاری تسنیم: رهبر شیعیان بحرین در خطبه‌های نماز جمعه امروز اعلام کرد که خطر هم اکنون تمام امت را درنوردیده است، این یک زمستان سخت، طولانی مدت، کشنده و فاجعه عظیم است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الوفاق، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین طی خطبه‌های نماز جمعه امروز مسجد امام صادق (ع) در روستار "الدراز"  به صحبت در خصوص اصطلاح بهار عربی پرداخته و این سوال را مطرح کرد که آیا بهار عربی که امیدها به آن می‌رفت و این امیدها نزد اغلب افراد متلاشی شد واقعا بهار است؟

خطر موجود هم اکنون تمام امت را درنوردیده است، این یک زمستان سخت، طولانی مدت، کشنده و فاجعه عظیم است.

دو احتمال فرا روی بحرین

شیخ عیسی قاسم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرده است که در خصوص آینده بحران در بحرین و تنش میان ملت و دولت تنها دو احتمال وجود دارد، اول اینکه ممکن است راه حلی مبنی بر عدالت به وجود آمده و به صوت طولانی‌مدتی پابرجا باشد که این راه حل می‌تواند میهن را نجات داده و از ادامه خونریزی جلوگیری کند.

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد که احتمال دومی وجود دارد و آن این است که دولت بر مواضع خود در نپذیرفتن راه حل‌های این‌چنینی اصرار ورزیده و به سیاست‌های امنیتی و سرکوب گرانه خود ادامه دهد، که این امر به این معنی است که دولت باقی ماندن بحران و پیشرفته تر شدن آن را انتخاب کرده است.

شیخ عیسی قاسم در خصوص انتخابات پیش‌روی بحرین گفت: انتخابات ناعادلانه‌ای که هیچ اهمیتی به ملت نداده و هیچ یک از خواسته‌های آنان را براورده نکند، پایه و اساس مشکل را تثبیت کرده و بحران را پیچیده‌تر می‌کند.

وی تاکید کرد، هرکس از راه حل عادلانه هراس دارد باید بداند که هیچ‌کس از شر یک طرح ناعادلانه‌ای در امان نخواهد بود.

حمله به نمازگزاران مسجد اهل سنت محکوم است

شیخ عیسی قاسم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به کشتار نمازگزاران یک مسجد در استان دیالی اشاره کرد و گفت: این حادثه که به کشته شدن تعدادی از نمازگزاران  در یکی از مساجد برادران اهل سنت روی داد جنایتی به شدت محکوم شده از سوی شرع، انسانیت و هر وجدان بیدار است.
وی ادامه داد که برخی پیش از آغاز هرگونه تحقیقات، شیعیان را در این زمینه متهم دانستند، حتی اگر ثابت شد که یک گروه شیعه این اقدام را انجام داده‌اند هیچ شیعه‌ی به حقی باقی نمی‌ماند که این کار را محکوم نکند.
شیخ عیسی قاسم تاکید کرد که هیچ شیعه‌ای که مذهب و بدیهیات آن را شناخته و تقوای الهی پیشه کند، نمی تواند این گناه را مرتکب شود.‎

روز جمعه در جریان یک حمله تررویستی به نمازگزاران اهل تسنن در مسجد مصعب بن عمیر در منطقه حمرین در شرق شهر بعقوبه مرکز استان دیاله عراق، 70 نفر کشته و 60 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

اسرائیل در جنگ غزه به اهدافش نرسید

رهبر شیعیان بحرین در خصوص جنگ علیه نوار غزه گفت: هدف از جنگ اخیر اسرائیل علیه نوار غزه پایان دادن به قدرت مقاومت، توان آن در پایداری، درهم شکستن سلاح آن و خودداری از بنای مجدد توان تسلیحانی مقاومت است.
وی تاکید کرد که اسرائیل خانه‌های فراوانی را بر روی اهالی ساکنانش ویران کرده و هزاران فلسطینی را کشته و هزاران تن دیگر را زخمی کرد اما نتوانست به هدف خود دست یابد، جنگ پایان یافته و ساکنان نوار غزه نتایج این جنگ را علی رغم ویرانی‌های گسترده و شهادت هزاران تن جشن گرفتند.
اما در اسرائیل نتانیاهو مورد انتقاد قرار گرفته و اظهاراتی در خصوص شکستی مفتضحانه شنیده شد، افکار عمومی اسرائیل نیز از نتایج این جنگ ناراضی بوده و برخی اظهار کردند که جنگ پایان نیافته است.

اسرائیل باید پیش از هرگونه حمله به غزه یا لبنان درباره عواقب آن بیاندیشد

شیخ عیسی قاسم اظهار داشت که نوار غزه با اراده عظیم ملت خود و مقاومت اسلامی  و صبر بر خسارت‌ها، از نظر روحی و سیاسی  بر قدرتی مادی و جبروت اسرائیلی‌ها فائق آمد.
رهبر شیعیان بحرین گفت: اسرائیل باید پیش از آغاز هر حمله‌ی جدیدی به نوار غزه و یا مقاومت اسلامی در لبنان به خوبی فکر کند تا بار دیگر شکست، شرمندگی و تحقیر را برای خود به ارمغان نیاورد.
شیخ عیسی قاسم در پایان خطبه‌های خود از امت اسلامی خواست که خروج پیروزمندانه فلسطینیان از این جنگ ظالمانه را به آنان تبریک گفته و از ملت فلسطین بخواهند که تا شکست نهایی و بزرگ اسرائیل با یکدیگر متحد شوند.‎

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان