خیز کُردهای عراق برای تصدی پست معاونت نخست وزیری و ۳ وزارتخانه کلیدی

خیز کُردهای عراق برای تصدی پست معاونت نخست وزیری و 3 وزارتخانه کلیدی

خبرگزاری تسنیم: یکی از نمایندگان وابسته به ائتلاف کردستان عراق سهم کُردها در کابینه جدید را شامل پست معاونت نخست وزیری و سه وزارتخانه دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الغدپرس، عبدالباری زیباری نماینده وابسته به ائتلاف کردستان عراق اعلام کرد: تیم گفتگو کننده ائتلاف کردستان عراق با ائتلاف همپیمانی ملی و حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه خواسته های خود را به آنها ارائه داده است و منتظر پاسخ آنها در آغاز هفته آینده است.

وی افزود: تیم گفتگو کننده همچنین سهم کُردها از دولت شامل معاونت نخست وزیری و سه وزیر ازجمله یک پست وزارتی کلیدی را مورد رایزنی قرار داده است.ائتلاف کردستان بر تصدی وزارتخانه مشخص اصراری ندارد و برنامه های العبادی را مهم تر می داند.

از سوی دیگر فرات الشرع نماینده وابسته به المواطن اعلام کرد: خواسته های برخی از گروه های سیاسی به توافق بزرگ نیاز دارد و سرنوشت آنها پس از تشکیل کابینه مشخص خواهد شد. و همه خواسته های گروه های سیاسی قبل از تشکیل کابینه اجرایی نخواهد شد.

الشرع افزود: العبادی به طور جدی با خواسته های همه گروه های به شکل کاملا بی طرفانه، منطبق بر قانون اساسی و بر اساس منافع عالی کشور تعامل می کند و گروه های سیاسی نیز با فهم این موضوع با العبادی همسویی می کنند.

وی بیان کرد: به احتمال زیاد کابینه جدید قبل از پایان مقرر در قانون اساسی تشکیل خواهد شد.گروه های سیاسی درحال حاضر منتظر نهایی کردن اسامی نامزدهای خود برای پست های وزارتی و معرفی آن به العبادی برای بررسی زندگی نامه آنها هستند تا لایق ترین از میان آنها انتخاب شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان