آخرین اظهار نظر وزیر ارشاد درباره بیمه خبرنگاران


آخرین اظهار نظر وزیر ارشاد درباره بیمه خبرنگاران

خبرگزاری تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران نباید برای همیشه وابسته به دولت باشند و نیاز به استقلال عمل دارند که این مسأله هم به نفع مطبوعات و هم به نفع خبرنگاران است.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، علی جنتی، درباره بلاتکلیفی بیمه خبرنگاران گفت: قانون می گوید اصحاب رسانه باید خودشان خبرنگارانشان را بیمه کنند لذا ما هم می خواهیم این قانون اجرا شود که تا کنون آقایان اجرا نمی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: درخواست ما این است که این قانون اجرا شود اما چون فشاری به مطبوعات و رسانه ها وارد می شود و بار مالی دارد به مطبوعات و رسانه ها اعلام کردیم شما خبرنگاران را بیمه کنید هر مبلغی که بابت بیمه کردن می پردازید ما به شما می دهیم یعنی بار مالی فعلا برای اصحاب مطبوعات ندارد ولی بالاخره این قضیه باید در جایگاه قانونی قرار بگیرد که صاحب امتیاز نشریه یا رسانه خبرنگارش را بیمه کند.

وی افزود: اما بالاخره خبرنگاران نباید برای همیشه وابسته به دولت باشند و نیاز به استقلال عمل دارند که این مسأله هم به نفع مطبوعات و هم به نفع خبرنگاران است که وابستگی شان به دولت کاهش پیدا کند.

جنتی خاطرنشان کرد: آن دسته از خبرنگارانی که بیمه شدند طبیعتا دوران بازنشستگی هم دارند و اگر خبرنگاری در قانون جزء مشاغل سخت باید طبق قانون عمل شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon