دولت در حال تلاش برای افزایش صادرات به اقلیم کردستان عراق است


دولت در حال تلاش برای افزایش صادرات به اقلیم کردستان عراق است

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: از ابتدای بروز نا آرامی در مناطق تحت کنترل حکومت اقلیم عراق تلاش کرده ایم صادرات مایحتاج مردم این مناطق را قطع نکرده بلکه افزایش دهیم تا مانع بروز مشکل برای مردم کردستان عراق شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز سنندج با تبریک هفته دولت به دولتمردان و مردم کردستان، اظهار کرد: مردم این دیار در طول تاریخ نشان داده اند که همواره مدافع ایران زمین و منطقه خود بوده و بهترین مرزبانان و مرزداران این مرز و بوم هستند.

وی گفت: تمام مردم ایران مرهون مردم نجیب، مقاوم و اصیل خطه کردستان بوده و سند این ترهین تقدیم 5 هزار و 400 شهید از عزیزترین و پاکترین مردم و جوانان کردستان سرافراز است.

از آنچه که تاکنون در کردستان انجام داده ایم راضی نیستم

استاندار کردستان با بیان اینکه از آنچه که در طول یک سال گذشته دولت برای مردم کردستان انجام داده راضی نیستیم و معتقدیم که مردم این استان لایق خدماتی بیشتر هستند از مردم خواست خدمتگزاران خود در مجموعه دولت را برای ارائه خدمت بیشتر تلاش کنند.

وی با یادآوری مشکلات اقتصادی مردم در چند سال گذشته و بی ثباتی در اقتصاد کشور که نوسانات ارز و طلا یکی از نمونه های بارز آن بود، اظهار کرد: هرچند مشکلات گذشته حل نشده است اما کاهش تورم از 44 درصد به 25 درصد در طول این یک سال پیش آگهی خوبی برای رفع مشکلات مردم در این حوزه مهم و تاثیرگذار است.

زاهدی هدف دولت یازدهم را کاهش تورم به 10 درصد تا پایان 4 سال ریاست جمهوری روحانی عنوان و تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا مردم را از زیر بار سنگین تورم نجات دهیم.

به برکت خون شهدا امنیت در کشور برقرار است

وی مشکلات موجود در منطقه خاورمیانه و بی ثباتی و ناامنی در کشورهای همسایه ایران را یادآور شد و گفت: متاسفانه امروز گروه تکفیری بعثی داعش به نام اسلام به کشتار مردم عرب سنی، شیعه، کُرد و ترکمان عراق می پردازد و با این اعمال خود ضمن بر جای گذاشتن چهره خشن از اسلام در اذهان جهانیان به منافع دشمنان اسلام کمک کرده و در راستای مطامع آنها گام بر می دارد.

استاندار کردستان برکت خون شهدا، حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب و تلاش دست اندرکاران حوزه امنیت را مایه برقراری آرامش و آسایش در جای جای کشور عنوان و اظهار کرد: مذاکرات موثر و هوشمندانه ایران با گروه 1+5 نیز سبب شد نگاه دنیا به ایران تغییر یافته و شیطنت کشورهای زورگو و منفعت طلب در مقصر نشان دادن ایران کارگر نیافتد.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل سازنده با جهان است

وی افزود: امروز بسیاری از صاحب نظران معتقدند که جمهوری اسلامی ایران قصد تعامل و حل مشکلات پیش روی برنامه هسته ای صلح آمیز خود را دارد و این دشمنان هستند که تلاش می کنند مذاکرات به نتیجه نرسد.

زاهدی با اشاره به اینکه حداقل نتیجه مذاکرات ایران با 1+5 این بوده است که تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متوقف شده است، گفت: تحریم ها در زندگی تک تک ما تاثیر گذار بوده است.

وی تصریح کرد: در 5 ماهه اول سال گذشته میزان اختصاص اعتبارات عمرانی در کشور 2 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در 5 ماهه اول امسال به 7 هزار میلیارد تومان یعنی 3.5 برابر افزایش یافته و این نشان از راه گشا بودن سیاست های جدید دولت دارد.

صادرات به اقلیم کردستان عراق را افزایش داده ایم

استاندار کردستان با بیان اینکه مساعدت و یاری ایران به مظلومان جهان به خصوص مردم فلسطین و همچنین اقلیم کردستان عراق از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: اولین کشوری که به درخواست کمک مسئولان حکومت اقلیم کردستان عراق در مبارزه با گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) پاسخ مثبت داد جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: از ابتدای بروز نا آرامی در مناطق تحت کنترل حکومت اقلیم تلاش کرده ایم صادرات مایحتاج مردم منطقه اقلیم را قطع نکرده بلکه افزایش دهیم تا مانع بروز مشکل برای مردم این منطقه شویم.

کارگران کردستانی شاغل در شمال عراق بیمه می شوند

زاهدی کاهش هزینه های مردم در بخش های مختلف و از جمله حوزه مهم سلامت را از دیگر خدمات دولت یازدهم از ابتدای آمدن بر سرکار عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه های دولت در این حوزه شاهد کاهش پرداختی مردم در مراکز درمانی به میزان یک دهم سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به اینکه در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کردستان از وزیر برای تحت پوشش بیمه قرار دادن کارگران ایرانی که در شمال عراق کار می کنند قول مساعدت گرفته ایم، خاطرنشان کرد: دولت تلاش می کند از تمام درآمد کشور در جهت رفاه مردم نقاط مختلف کشور استفاده کند.

پروژه های سفر مقام معظم رهبری به کردستان در اولویت بهره برداری قرار دارند

استاندار کردستان گفت: تلاش ما این است تا استان را در مسیر توسعه پایدار قرار دهیم و افتتاح 342 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی در هفته دولت امسال در کردستان تنها آغاز فعالیت دولت یازدهم برای خدمت رسانی به مردم این خطه از میهن اسلامی است.

وی با بیان اینکه اولویت دولت در افتتاح و به بهره برداری رساندن پروژه ها در کردستان را مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان قرار داده ایم، اظهار کرد: هرچند تعهدات مربوط به سفر معظم له به کردستان 800 میلیارد تومان بود اما تاکنون نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان یعنی 2.5 برابر تعهدات، از سوی مقام معظم رهبری برای عمران و آبادانی کردستان اختصاص یافته و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon