هدف‌گذاری دولت برای رشد ۲.۵ درصدی اقتصاد در سال ۹۳


هدف‌گذاری دولت برای رشد 2.5 درصدی اقتصاد در سال 93

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمانشاه با بیان اینکه برنامه دولت رسیدن به رشد مثبت اقتصادی است، گفت: برای سال ۹۳ دولت ۲.۵ درصد رشد اقتصادی را هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی ربیعی در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه دولت رسیدن به رشد مثبت اقتصادی است که بر این اساس برای امسال 2.5 درصد رشد اقتصادی را هدف‌گذاری کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حتما باید رشد 7درصدی را در کشور تجربه کنیم، افزود: دولت برای بهبود فضای کسب و کار لوایح خروج از تورم و حمایت از تولید را تنظیم کرده و سعی دولت در تثبیت نرخ ارز در بهبود وضعیت اقتصادی است.

ربیعی از رشد سه برابری بودجه عمرانی دولت در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: دولت برای این بودجه عمرانی 70هزار میلیارد ریال اختصاص داده و 280 هزار میلیارد تومان دولت نیز به بانک‌ها می‌آورد.

وی حضور سرمایه در بازار، تسهیلات صندوق توسعه ملی و منابع در اختیار مردم را از عوامل ایجاد فضای کسب و کار بیان کرد و افزود: تمامی زمینه‌ها برای بهبود فضای کسب و کار شارژ شده‌اند تا بتوانیم به فضای تولید جهت بدهیم.

وزیر تعاون از اختصاص 50 درصد منابع مالی دولت به بخش تولید جدید خبرداد و گفت: استان کرمانشاه نیز همانند سایر استان‌های کشور از ثمرات اجرای این طرح‌های دولت در زمینه افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری بهره‌مند می‌شود.

ربیعی با اشاره به برنامه‌های دولت برای کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه گفت: اقتصاد ضعیف، بیکاری تلمبار شده و عدم رشد مثبت در سال‌هایی سبب شده دولت یازدهم بیش از سایر دولت‌های گذشته درگیر مسئله اشتغال باشد.

وی یکی از برنامه‌های اصلی دولت را مسکن مددجویان بیان کرد و افزود: در این راستا 3800 واحد مسکونی برای مددجویان در هفته دولت افتتاح شده است و سه طرح بیمارستانی در شهرستان‌های سنقروکلیایی، پاوه و کرمانشاه و یک مرکز برای نگهداری کودکان در کرمانشاه افتتاح شد.

انتهای پیام / آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon