کامرون: تروریست‌ها قصد دارند با زور ایدئولوژی خود را به دیگران تحمیل کنند

کامرون: تروریست‌ها قصد دارند با زور ایدئولوژی خود را به دیگران تحمیل کنند

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر انگلیس درباره افزایش سطح تهدید امنیتی در انگلیس در کنفرانسی خبری گفت تروریست‌ها می خواهند با زور ایدئولوژی خود را به دیگران تحمیل کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دیوید کامرون در خصوص درباره افزایش سطح تهدید امنیتی در انگلیس در کنفرانسی خبری حاضر شد و گفت: میان اسلام و افراطی گری جنگ وجود دارد. تروریست ها می خواهند با زور ایدئولوژی خود را به دیگران تحمیل کنند.

کامرون  افزود: از روبرو شدن با تروریسم در کشورمان هراس داریم.

وی همچنین نگرانی انگلیس از گسترش داعش به لبنان و اردن را ابراز داشت. کامرون تاکید کرد که افراطی گری بیانگر اسلام نیست اما کسانی وجود دارند به افراطی گری روی آورده‌اند و باید با آنها مقابله کرد.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: داعش به دنبال گسترش سیطره خود به اردن  و لبنان است.

کامرون با اشاره به این موضوع که حوادث عراق تمام منطقه را تهدید می کند گفت: اعتقاد داریم کسانی که سرها را می برند مسلمان نیستند چون اسلام دین بخشش و عشق و منبعی الهام بخش برای میلیون‌ها انسان است.

وی افزود: هر کسی را که قصد ملحق شدن به گروه داعش را داشته باشد بازداشت می کنیم.

نخست وزیر انگلیس در ادامه کنفرانس خبری خود گفت که وجود ساختارهای غیر دموکراتیک به فراهم آوردن شرایطی برای ایجاد تروریسم کمک می‌کند.

وی بر ضرورت همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی همپیمانان با هدف مقابله با افراطی‌ها تاکید کرد.

دیوید کامرون گفت که باید از انگلیسی‌ها در برابر تروریسم حمایت کنیم و علیه کسانی که به دنبال ترویج تروریسم در انگلیس هستند اقدامات امنیتی انجام می‌دهیم.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که مبارزه با تروریسم سال‌ها به طول خواهد انجامید و با تدبیر اقدام خواهیم کرد. وی گفت انگلیس قوانین جدیدی برای ضبط کردن گذرنامه سفر تروریست‌های احتمالی وضع خواهد کرد.

دیوید کامرون تاکید کرد که جامعه بین‌الملل باید با تروریسم و افراطی گری مقابله کند. وی گفت که راهبرد جدیدی را برای مقابله با هر کسی که از اقدامات تروریستی حتی در خارج از انگلیس انجام می‌دهد، وضع کردیم. کامرون ضمن اشاره به این موضوع که هر کسی را که پرچم داعش را برافرازد، بازداشت خواهیم کرد، گفت: با تهدید تروریستی صادر شده از سوریه و عراق مواجه هستیم.

نخست وزیر انگلیس گفت که خطر بازگشت جنگجویان خارجی به کشورهایشان وجود دارد و باید با آنها مبارزه و اقدامات بیشتری را برای مقابله با آنها اتخاذ کرد.

وی تاکید کرد که خطر بزرگی که با آن مواجه هستیم افراطی‌گری اسلامی مسموم بوده و با همپیمانان خود برای مقابله با تهدید داعش همکاری می‌کنیم.

دیوید کامرون با اشاره به این موضوع که داعش در عراق و سوریه موفق نخواهد شد، گفت: افرادی را که با داعش و گروه‌های افراطی در ارتباط بودند را شناسایی کردیم.

وی گفت که آمریکایی‌ها حمله به گروه داعش را بر عهده گرفتند و این رویکرد مناسب برای مقابله با آنهاست.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که داعش همه ما را در اروپا هدف قرار داده است.

ساعتی قبل ترزا می وزیر کشور انگلیس اعلام کرد در واکنش به وقایع عراق و سوریه سطح تهدید امنیتی این کشور از "قریب الوقوع" به "شدید" افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان