حکومت «وحدت ملی» محور مذاکرات کاندیداهای افغان/ «عبدالله» و «احمدزی» امروز دیدار می‌کنند

حکومت «وحدت ملی» محور مذاکرات کاندیداهای افغان/ «عبدالله» و «احمدزی» امروز دیدار می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: در حالی که مذاکرات در مورد جنجال‌های انتخاباتی و ایجاد حکومت وحدت ملی افغانستان در گذشته نتیجه ملموسی نداشته است، تیم‌های انتخاباتی کاندیداهای افغان از ادامه دیدارهای عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی عصر امروز (جمعه) خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که مذاکرات در مورد جنجال‌های انتخاباتی و ایجاد حکومت وحدت ملی افغانستان در گذشته نتیجه ملموسی نداشته، تیم‌های انتخاباتی کاندیداهای افغان از ادامه دیدارهای عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی «اصلاحات و همگرایی» و اشرف غنی احمدزی رهبر تیم انتخاباتی «تحول و تداوم» در عصر امروز جمعه خبر می‌دهند.

گفته می‌شود که روز گذشته (پنجشنبه) مذاکرات کاندیداهای افغان بدون نتیجه پایان یافته است و امروز این مذاکرات در مورد حکومت وحدت ملی در افغانستان و رئیس اجرایی دولت آینده برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرده که چگونگی صلاحیت‌های رئیس اجرایی دولت آینده از موارد اختلافی عبدالله و احمدزی است.

با این حال، «مجیب الرحمن رحیمی» سخنگوی تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به رادیو آزادی، گفت: عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی دیروز دیدار کردند و انتظار می‌رود که این گفت‌وگوها درباره تشکیل حکومت وحدت ملی  روز جمعه هم ادامه یابد.

همچنین «محمود صیقل» یکی از اعضای تیم انتخاباتی عبدالله نیز به «رویترز» گفته که مذاکرات در مورد چگونگی ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان را تا نتیجه نهایی ادامه خواهیم داد.

پس از توافق کاندیداهای افغان برای بازشماری آرا، قرار شد برنده انتخابات به عنوان رئیس جمهور و بازنده به عنوان رئیس اجرایی دولت آینده افغانستان انتخابات شوند.

با این حال به نظر می‌رسد که صلاحیت رئیس اجرایی دولت آینده افغانستان یکی از موارد مهم اختلافی تیم‌های انتخاباتی عبدالله و احمدزی است.
محمود صیقل گفته که منظور ما از حکومت وحدت ملی در افغانستان، «مشارکت ملی» با حضور اعضای 2 ستاد انتخاباتی است.

این در حالی است که «داود سلطان‌زوی» از اعضای تیم انتخاباتی تحول و تداوم به رهبری احمدزی می گوید: هنوز زود است که در مورد صلاحیت‌های رئیس اجرایی دولت آینده صحبت کنیم زیرا رئیس جمهور تعیین نشده است.

وی تاکید کرد: پس از اعلام برنده انتخابات افغانستان، رئیس جمهور آینده در مورد صلاحیت رئیس اجرایی دولتش تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان