آمریکا اسامی ۲۸ فرد و شرکت جدید را به لیست تحریم‌های ایران افزود

آمریکا اسامی 28 فرد و شرکت جدید را به لیست تحریم‌های ایران افزود

خبرگزاری تسنیم: وزارت خزانه‌داری آمریکا با بروزرسانی لیست افراد و شرکت‌های ایرانی تحت تحریم، اسامی جدیدی را به این لیست افزود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛‌وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (جمعه) لیست افراد و شرکت‌های ایرانی تحت تحریم‌ را بروز رسانی کرده و اسامی جدیدی را به این لیست افزود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد و شرکت‌ها را به دلیل نقض تحریم‌های ایران و یا ارتباط با شرکت‌ها، نهادها، و افرادی که تحت تحریم‌های ضد ایرانی قرار دارند به لیست تحریم‌ها افزوده است.

دیوید کوهن، معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزرات خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌‌ای اعلام کرد: "اقدام خزانه‌داری علیه 25 نهاد و شخص، که در توسعه برنامه اشاعه ایران، حمایت از تروریسم و نیز کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکایی و بین‌الملل دست دارند، منعکس کننده تداوم اراده ما برای اقدام علیه هر کسی است که در هر جایی تحریم‌های ما را نقض می‌کند."

در میان اسامی جدیدی که به این لیست افزوده شده‌اند نام افراد و شرکت‌های فعال در حوزه هوانوردی، حمل و نقل دریایی، تحقیقات هسته‌ای، صنایع دفاعی، انرژی و نیز چندین بانک داخلی و خارجی دیده می‌شوند.

هم‌اکنون بر اساس توافقنامه موقت ژنو با عنوان برنامه مشترک اقدام آمریکا و شورای امنیت متعهد شده‌اند که از وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران خودداری کنند و هر گونه تحریم جدید نقض علنی این توافقنامه است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، امروز در مسکو با غیرقانونی خواندن تحریم‌های ضد ایرانی آنها را ابزاری برای تحت فشار قرار دادن تهران خوانده و بر بی‌اثر بودن آنها بر برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

به غیر از تحریم‌شدگان ایرانی، شرکت‌هایی از امارات متحده عربی، ایتالیا، تایلند، ترکیه و مصر نیز در فهرست تحریم‌های تازه ایالات متحده هستند.

در ایران بانک آسیا، بانک خاورمیانه، بانک قوامین، موسسه قرض‌الحسنه رسالت، بانک بین المللی کیش، تحریم شده‌اند. بانک کفالت تاجیکستان نیز، که آمریکا می‌گوید با بانک سرمایه مرتبط بوده، تحت تحریم قرار گرفته است.

شرکت‌های هواپیمایی معراج ایر، کاسپین ایر، یاس ایر و پویا ایر نیز تحریم‌ شده‌اند.

سازمان پژوهشی و نوآوری دفاعی (سپند)، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای،جهان تک رویان پارس و شرکت ماندگار بسپار کیمیا و سازه مرکب  نیز مشمول تحریم‌های ایالات متحده شده‌اند.

اسامی افرادی که در لیست جدید تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند به شرح زیر است:

"مرضیه بزرگ" از شرکت سازه مرکب،

"علی غلامی" از شرکت سازه مرکب،

"سید جبار حسینی" از شرکت سازه مرکب،

"آرمان ایمانی راد" (مرتبط به شرکت کشتی رانی کیش)،

"محمد جواد ایمانی راد"(شرکت آلومینیات)

"عبدالحق کدوری"(شهروند سوئیس)

"مظفر پولات"(شهروند ترکیه)

"سیده هنیه سید ناصر محمد سیدی"(شهروند ایرانی ساکن ارومیه)

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان