صبای قم و پرسپولیس، کار دشوار سرخپوشان بحران زده در قم


صبای قم و پرسپولیس، کار دشوار سرخپوشان بحران زده در قم

خبرگزاری تسنیم: تیم‌های فوتبال صبای قم و پرسپولیس، مهم‌ترین بازی هفته ششم لیگ بر‌تر فوتبال کشور را در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم به بهانه حضور محبوب‌ترین تیم ایران فردا احتمالا بار دیگر رنگ حضور تماشاگران بسیاری را می‌بیند البته اگر هواداران پرسپولیس از تیمشان ناامید نشده باشند و برای دیدن مسابقه به ورزشگاه بیایند.

شرایط پرسپولیس به گونه‌ای است که همه چیز برای پیروزی صبای قم در هفته ششم برابر تیم تحت هدایت علی دایی مهیاست اما چنان که مهدی رضایی مربی تیم فوتبال صبا اعلام کرده بود، شیر همیشه شیر است و نمی‌توان پرسپولیس را از پیش، بازنده این مسابقه دانست.

پرسپولیس کند، ضعیف و نا‌امید کننده

شرایط پرسپولیس پیش از بازی با صبا آن قدر بد بوده که بسیاری از اهالی فوتبال، معتقدند کناره گیری علی دایی را از هدایت پرسپولیس نزدیک است.

واقعیت این است که پرسپولیس با وجود بدشانسی‌های مدام و از دست دادن بازیکنانش یکی پس از دیگری به دلیل محرومیت و مصدومیت، آن قدر بد بسته شده که بعید به نظر می‌رسد حتی بازگشت محرومان و مصدومانش هم بتواند این تیم را به تیمی مدعی تبدیل کند.

نمایشی کند، فاقد انگیزه و تهی از جذابیت، توصیف این روزهای پرسپولیسی است که هیچ نقطه روشن و امیدوارکننده‌ای در آن وجود ندارد و حتی خوشبین‌ترین هواداران خود را روز به روز ناامید‌تر می‌کند.

پرسپولیس از نظر نتیجه گیری شبیه به پرسپولیس مانوول ژوزه پرتغالی عمل کرده است اما پرسپولیس ژوزه تیمی پرستاره و سرشار از توان فنی بود که با مشکل روانی دست و پنجه نرم می‌کرد و هواداران پرسپولیس امیدوار بودند با حل مشکلات روحی تیمشان، اوضاع ارتش سرخ روبراه شود اما این امید امروز به شکل محسوسی وجود ندارد زیرا پرسپولیس تیمی خالی از ستاره و مهره‌های تعیین کننده است.

وضعیت سرخپوشان پایتحت به حدی ناگوار است که بعید به نظر می‌رسد حتی با استعفای علی دایی هم اتفاق جدیدی رخ دهد و مربی جدید نیز شانس چندانی برای موفقیت داشته باشد با این حال منابع نزدیک به باشگاه پرسپولیس از ادامه کار دایی با قدرت در پرسپولیس خبر می‌دهند.

با این وجود، شکست پرسپولیس در برابر صبا ممکن است نظر دایی را تغییر دهد و بازی با صبا شام آخر وی باشد گرچه دایی هنوز هم حامیانی دارد که اعتقاد دارند پرسپولیس نیازمند فرصت است.

البته این دسته از حامیان دایی، باید در مورد از دست رفتن امتیازات چندین و چند هفته ابتدایی لیگ پاسخگو باشند و توضیح بدهند که تیمی که تمریناتش را زود‌تر از سایرین آغاز کرده و فرصت کافی برای حضور پررنگ در نقل و انتقالات داشته، چگونه مثل آب خوردن امتیاز از دست می‌دهد و نتیجه نگرفتنش را به هفته‌های نخستین لیگ ربط می‌دهد.

تغییرات در جدول

صبای قم تا پایان هفته پنجم با 8 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و پیروزی این تیم برابر پرسپولیس ممکن است روی کاغذ حتی این تیم را حتی تا رده دوم جدول هم بالا ببرد البته اگر سپاهان، تراکتورسازی و فولاد در مسابقاتشان ببازند و پدیده هم راه آهن را نبرد که بروز همه این رخداد‌ها تا حدی دور از ذهن است.

با این حال می‌توان گفت کسب برتری صبا برابر پرسپولیس، احتمالا سبب صعود دو پله‌ای صبا در جدول می‌شود و این را تا پله چهارم بالا می‌برد اما کسب تساوی و یا حتی شکست در این بازی به معنای حضور صبا در بین میانه جدولی هاست به عبارت دیگر صبا اگر این بازی را ببرد با خیال آسوده تری به هفته‌های آتی می‌نگرد.

پرسپولیس نیز که با قرار گرفتن در رتبه دوازدهم جدول تا پایتن هفته پنجم، به اندازه کافی هوادارانش را سرافکنده کرده می‌خواهد بار دیگر دل آن‌ها به دست آورد و فاصله‌اش را با تیم‌های بالای جدول کاهش دهد.

سرخپوشان با وجود حضور در پایین جدول، 5 امتیاز کسب کرده‌اند و با توجه به اختلاف ناچیز امتیازات در هفته‌های نخستین، می‌توانند با کسب یک برد شیرین امید را در دل هوادارانشان زنده کنند و خودشان به کمرکش جدول و شاید رتبه هشتم برسانند.

تساوی یا شکست تغییر چندانی در رتبه پرسپولیس نمی‌دهند و شاید آن‌ها را یک رتبه بالا‌تر یا یک رتبه پایین‌تر ببرد اما آنچه مهم است این است که دور ماندن سرخ‌ها از پیروزی، هفته به هفته اعتماد به نفس آن‌ها را کمتر و کمتر می‌کند.

چه کسانی گل می‌زنند؟

1) احمد حسن‌زاده: چه کسی می‌تواند از انگیزه بالای این روهای مهاجم کرمانی صبا به سادگی عبور کند به ویژه اینکه او هفته به هفته بهتر هم می‌شود. فراموش نکنیم که حسن‌زاده سال گذشته در 30 بازی برای مس کرمان 2 گل زده بود و حالا در 5 بازی برای صبای قم 3 گل به ثمر رسانده است.

2) ایوب کلانتری: صبا با بازی خوب این هافبک میانی سابق فولاد و فجر سپاسی، روزهای خوبی را سپری می‌کند و بعید نیست این بازیکن یکی از گلزنان بازی با تراکتورسازی باشد. کلانتری در 5 بازی اخیر صبا 3 گل به ثمر رسانده و پنالتی زن صبا هم محسوب می‌شود.

3) محمد عباس‌زاده: پرسپولیس در بازی‌ها گذشته 4 گل زده که گلزنان 2 گل از این 4 گل مصدوم و محرومند و دو گل دیگر را هم محمد عباس‌زاده از روی نقطه پنالتی و مهدی طارمی زده‌اند. با نگاهی به ترکیب پرسپولیس می‌توان عباس‌زاده را دارای بیشترین شانس برای گلزنی برابر صبا دانست البته اگر آن‌ها گلی بزنند. عباس‌زاده پنالتی زن پرسپولیس هم هست.

البته در ترکیب صبا بازیکنانی هستند که سابقه گلزنی به پرسپولیس را با پیراهن تیم‌های دیگری غیر از صبا دارند از جمله جلال علیمحمدی فصل گذشته با پیراهن فجرسپاسی و در جریان تساوی این تیم برابر پرسپولیس در شیراز دروازه نیلسون کوریا را گشود.

پیش بینی

در شرایطی که پرسپولیس حتی در روزهای خوبش هم رد قم پیروز نشده و حالا در شرایط نامناسبی قرار دارد نمی‌توان احتمال پیروزی این تیم را قابل توجه دانست.

با نگاهی به وضعیت فنی و روحی دو تیم که از این نظر کاملا با هم متفاوتند محتمل‌ترین نتیجه این مسابقه پیروزی صباست و به نظر می‌رسد صبا بتواند با پیروزی یک بر صفر یا دو بر یک میدان را ترک کند اما در صورتی که برنده بازی صبا نباشد، یک تساوی بدون گل یا با حداقل گل، پیش بینی این بازی حساس هفته ششم است.

ترکیب احتمالی و داوران

صبای قم: مهرداد طهماسبی، مسعود حق جو، روزبه چشمی، هادی شکوری، ابوالفضل ابراهیمی، حسین بادامکی، ایوب کلانتری، جلال علیمحمدی، پیروز قربانی، احمد حسن‌زاده و محمد امین آرام طبع

پرسپولیس: نیلسون کوریا، محسن بنگر، مایکل اومانیا، حسین ماهینی، میثم حسینی، محمد نوری، رضا حقیقی، مهرداد کفشگری، محمد عباس‌زاده، مهدی طارمی و امید عالیشاه

داوران: داور وسط: البرز حاجی‌پور، کمک داور اول: حمید غمزه، کمک داور مهدی عالیقدر، داور چهارم: محمدحسین زاهدی‌فرد / ناظر: مسعود مرادی

گزارش از حامد اسماعیلی

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon