سامانتا پاور: تحریم‌های جدید منافاتی با توافق ژنو ندارند

سامانتا پاور: تحریم‌های جدید منافاتی با توافق ژنو ندارند

خبرگزاری تسنیم: نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید تحریم‌های روز جمعه دولت آمریکا علیه برخی اشخاص و شرکت‌های جدید منافاتی با توافق موقت ژنو ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر مدعی شد تحریم‌های روز جمعه دولت آمریکا علیه برخی اشخاص و شرکت‌های منافاتی با توافق موقت ژنو، امضا شده در تاریخ سوم آذرماه سال گذشته بین ایران و گروه 1+5 ندارند.

دولت آمریکا روز جمعه چند موسسه مالی و بانک ایرانی، چند شرکت هواپیمایی و چند شرکت خارجی و ایرانی در فهرست تازه تحریم‌‌های این کشور علیه ایران قرار داد. ایران و گروه 1+5 سال گذشته در ژنو به توافقی موقت رسیدند که به آنها برای مذاکره برای توافقی جامع و پایدار فرصت می‌دهد.

یکی از مفاد توافقنامه ژنو خودداری آمریکا از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در حین ادامه مذاکرات است، اما مطابق همین توافقنامه آمریکا می‌تواند اجرای قوانین تحریم‌های قبلی را ادامه دهد. مقامهای ایرانی، پیش از این، وضع تحریم‌های مشابه از طرف دولت آمریکا را خلاف توافق ژنو ندانسته‌اند اما تأکید کرده‌اند این اقدامات با روح این توافقنامه تناقض دارد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان