آمریکا تظاهرات مسالمت آمیز معترضان یمنی را "تحریک آمیز" خواند

آمریکا تظاهرات مسالمت آمیز معترضان یمنی را "تحریک آمیز" خواند

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه آمریکا اعتراض مسالمت آمیز معترضان یمنی از جمله جنبش حوثی که به عملکرد دولت صنعا اعتراض دارند و خواهان تغییر آن هستند، اقدامی تحریک آمیز خواند و از معترضان خواست که به اعتراضات خود پایان دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اقدامات جنبش الحوثی تضعیف روند گذار سیاسی مورد نظر شورای همکاری (خلیج‌فارس) و تضعیف ثبات یمن را هدف قرار می‌دهد. ما به طور خاص اقدامات تحریک‌آمیز، تهاجمی و بی‌ثبات کننده جنبش الحوثی، تحریک کنندگی آن علیه دولت یمن، ایجاد اردوگاه‌های مسلح در داخل و اطراف صنعا و ادامه اقدامات غیرقانونی آنها در کنترل عمران را محکوم می‌کنیم.»

ساکی از جنبش الحوثی خواست تا به زعم وی «اردوگاه‌های مسلح و ایست‌های بازرسی خود را در داخل و اطراف صنعا برچینند و نیروهای خود را از استان عمران خارج کنند و کنترل آن و تسلیحات به غارت رفته از مقر تیپ 310 را بازگردانند و با اجرای آتش‌بس و از طریق همکاری با دولت به راه‌حل سیاسی کمک کنند.»

شورای امنیت سازمان ملل نیز در نشستی که روز گذشته برای بررسی اوضاع یمن تشکیل داد، با «ابراز نگرانی عمیق» از وخامت اوضاع امنیتی این کشور، از الحوثی‌ها خواست چادرهای اعتراضی خود را از صنعا برچینند.

براساس این گزارش، طرفداران جنبش الحوثی برای چندین روز متوالی به درخواست «سید عبدالملک الحوثی» رهبر گروه انصارالله، تظاهرات اعتراضی در صنعا برگزار می‌کند و دامنه این تظاهرات به استان‌های دیگر یمن نیز کشیده است. معترضان خواهان سقوط دولت و لغو حذف یارانه‌های حامل سوخت هستند.

تظاهرات اعتراضی صدها هزار طرفدار جنبش الحوثی، دولت یمن را به وحشت انداخته است طوری‌که «عبد ربه منصور هادی» رئس‌جمهوری یمن دستور دارد نیروهای ویژه در پایتخت مستقر و تدابیر امنیتی تشدید شود.

یمن قانون اساسی جدیدی وضع کرده است که پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری به همه‌پرسی گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان