دولت هیچ‌گاه گرفتار حاشیه‌ها نمی‌شود/ به رأی مجلس احترام می‌گزاریم


دولت هیچ‌گاه گرفتار حاشیه‌ها نمی‌شود/ به رأی مجلس احترام می‌گزاریم

خبرگزاری تسنیم: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در زنجان گفت: دولت هیچ‌گاه گرفتار حاشیه‌ها نشده و به رأی مجلس احترام می‌گزارد و طبق قانون تا سه ماه دیگر وزیر جدید را معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام مجید انصاری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود اینکه فرجی دانا به‌عنوان وزیر علوم مورد تأیید نمایندگان واقع نشده ‌اما از قابلیت‌های وی، در سمت‌های دیگر استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فرهنگ مردم استان زنجان و شور حسینی این خطه از کشور افزود: شور و نشاط فرهنگی مردم زنجان در بازدید از نمایشگاه مشاهده شد و نیز مردم زنجان در انتخابات و عرصه مطبوعات مانند شور و شعور حسینی‌ای که دارند درخشان هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سؤال ارائه شده در مورد وزیر علوم خاطرنشان کرد: با عدم تأیید فرجی دانا وزیر علوم باید بر اساس قانون تا سه ماه آینده مشخص شود که دولت نیز در تلاش است تا موقع معین وزیر علوم پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

وی با توجه به تعامل خوب دولت و مجلس تصریح کرد: تعامل دولت با مجلس شورای اسلامی چه به‌لحاظ کمی و چه به‌لحاظ کیفی مطلوب بوده و دولت با همکاری خود سعی در حفظ و بهتر کردن این تعامل دارد.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 22 ملاقات با نمایندگان مجلس دیدار کرده‌ایم و سه جلسه مشارکتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شده است که این آمار در مقایسه با سال‌های گذشته تعامل مطلوب دولت با مجلس را آشکارا بیان می‌کند.

وی با اشاره به سابقه بالای رئیس جمهور درباره مجلس عنوان کرد: آقای روحانی خود را فرزند مجلس می‌داند و وجود افراد متخصص در کنارش نشانگر واقف بودن دولت به قوانین است که می‌توان گفت دولت به قوانین عمل کرده و در آینده نیز با توجه به قوانین عمل می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تلاش رئیس‌جمهور برای حفظ وزیر علوم  پیشنهادی خود ابراز کرد: دولت هیچ‌گاه گرفتار حاشیه‌ها نشده و به رأی مجلس احترام می‌گزارد و طبق قانون تا سه ماه دیگر وزیر جدید را معرفی می‌کند.

وی با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در استیضاح وزیر علوم گفت: با برنامه‌ای که از پیش تدارک دیده شده بود رئیس جمهور سفر به اردبیل را در برنامه کاری خود داشت که این امر سبب عدم حضور ایشان در استیضاح وزیر علوم شد.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان طرح 926 سؤال از دولت توسط مجلس اظهار کرد: مجلس تا‌کنون 926 سؤال از دولت پرسیده که این رقم نسبت به سال‌های گذشته رقم بالایی بوده است، در عین حال دولت با حضور مداوم در مجلس به همه آنها پاسخ داده و می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت در راستای بهبود اقتصاد کشور تلاش‌های بسیاری کرده است، بیان کرد: یکی از برنامه‌ها عمل به سند چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی است که این امر در راستای توسعه اقتصاد کشور انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاری با توجه به رشد اقتصادی در سال اخیر بیان کرد: آمار رشد اقتصادی در سال 91 عدد منفی 5.7 را نشان می‌داد در حالی که این رقم با رشد اقتصادی کشور به 3.7 کاهش یافت و با تلاش‌هایی که دولت انجام می‌دهد امیدواریم تا پایان امسال رشد مثبت اقتصاد را شاهد باشیم.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی عنوان کرد: با اخذ بودجه‌های لازم در راستای اجرای برنامه‌های دولت سعی می‌شود با اجرای سیاست‌های مناسب و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری دولت مسئله کمبود مالی دولت تأمین شود.

معاون  پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ساماندهی کشور در راستای اجرای فعال دیپلماسی با سایر کشور‌ها خاطرنشان کرد: با اجرای فعالیت دیپلماتیک با سایر کشورها در زمینه فرهنگ و هنر اقدامات مثبتی در دست انجام است که توجه به رسانه‌ها و مطبوعات نیز از دیگر برنامه‌های دولت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon