۳۰ درصد ارزش افزوده استان کرمان مربوط به بخش کشاورزی است


30 درصد ارزش افزوده استان کرمان مربوط به بخش کشاورزی است

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد ارزش افزوده و اشتغال استان کرمان به این بخش تعلق دارد.

محمدرضا فتوت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه بحران کم آبی بخش کشاورزی استان را تهدید می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه در این بخش بیش از 95 درصد منابع آبی استان کرمان مصرف می‌شود که این یکی از چالش‌های مهم استان است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در بخش کشاورزی استان کرمان بسیار بالاست، بیان کرد: باید هرچه سریع‎تر نسبت به اصلاح شیوه‌های آبیاری از سنتی به نوین اقداماتی انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت در راستای اصلاح الگوهای مصرف آب و نوع کشت محصولات کشاورزی اقدام کرد، گفت: براساس اولویت‌های توسعه بخشی کشور باید به سمت فعالیت‌های مبتنی بر سودآوری بالاتر پیش برویم که در همین راستا می‌توان در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و نیز مکانیزاسیون کردن بیشتر بخش کشاورزی گام برداشت.

فتوت با اشاره به اینکه نبود صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، استان کرمان را با مشکلات و مسائلی درگیر کرده است، افزود: در شرایط ایجاد این صنایع، سودآوری بیشتری نصیب استان می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان از جایگاه مناسبی در بخش کشاورزی در سطح کشور برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بخش سهم عمده‌ای از اشتغال استان را به خود اختصاص داده، باید کشاورزان در راستای کاهش مصرف آب تلاش کنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه شیوه‌های سنتی هدررفت آب در استان کرمان را به شکل گسترده‌ای افزایش داده، خاطرنشان کرد: می‌توان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری از تحمیل بسیاری از هزینه‌ها به استان کرمان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon