۳۱۷میلیون دلار کالا از کرمان صادر شده است


317میلیون دلار کالا از کرمان صادر شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۳۱۷میلیون دلار کالای صادراتی از کرمان به مقصد کشورهای خارجی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا قادر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این صادرات به وزن 150 هزارتن بوده و از لحاظ وزنی 28درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی بیان کرد: از لحاظ ارزشی نیز صادرات امسال 71درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان افزود: بیشترین آمار صادرات متعلق به گمرک کرمان با 111هزار تن کالا به ارزش 144میلیون دلار بوده است.

قادر با اشاره به اینکه گمرک رفسنجان و سیرجان نیز در رده‌های بعدی صادرات استان قرار دارند،گفت: صادرات از گمرک کرمان 77درصد ارزش بیشتری نسبت به صادرات سال قبل داشته و از لحاظ وزنی نیز 36درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: عمده صادرات گمرک بم خرما بوده که 3میلیون و 700 هزار دلار ارزش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان با اشاره به واردات 5ماهه ابتدای امسال گفت: 451میلیون دلار واردات در این مدت داشتیم که وزن تقریبی آن 35هزار و500تن بوده است.

قادر رشد واردات استان از لحاظ ارزشی را 469درصد دانست و اظهار کرد: این واردات از لحاظ وزنی 149درصد رشد داشته است.

وی عمده اقلام وارداتی استان را مواد اولیه تولید و قطعات خودرو دانست و گفت: خوشبختانه واردات مثبت و خوبی داشتیم، زیرا واردات از کالاهای مصرفی به سمت نهاده‌های تولید تغییر جهت داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان افزود: درآمد وصولی گمرکات استان در 5 ماهه اخیر یک هزار و 814میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 150درصد رشد درآمدی دربر داشته است.

 قادر خاطرنشان کرد: مکانی برای استقرار پنجره واحد در گمرک استان مهیا شده تا ارائه خدمات به تجار و بازرگانان تسهیل شود.

انتهای پیام/ج

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon