از تقلب‌های بیشتری پرده برمی‌داریم/عدم اعلام نتایج تا زمان توافق سیاسی

از تقلب‌های بیشتری پرده برمی‌داریم/عدم اعلام نتایج تا زمان توافق سیاسی

خبرگزاری تسنیم: تیم «اصلاحات و همگرایی» افغانستان به رهبری عبدالله مدعی شده است اسنادی در اختیار دارد که با ارائه آن به سازمان ملل متحد، از تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان پرده برمی‌دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تیم «اصلاحات و همگرایی» افغانستان به رهبری عبدالله مدعی شده است اسناد زیادی در دست دارد که نشان‌دهنده تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان است و می‌تواند آن را در اختیار بازرس‌های بین‌المللی قرار دهد.

در جریان ادعای تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» مبنی بر افشاگری و دردست داشتن اسنادی که وجود تقلب را در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان ثابت می‌کند، نمایندگی ملل متحد در این کشور نیز متعهد شده تا روند بررسی و ابطال آرا با ملاحظات و خواسته‌های تیم اصلاحات و همگرایی ادامه یابد.

به گزارش منابع خبری افغانستان، تیم انتخاباتی عبدالله پیشنهاد پنج‌ ماده‌ای را برای ابطال آرا به ملل متحد داده بود که تمام موارد آن با عدم توافق این سازمان روبرو شد و تا پیش از این مورد قبول واقع نشده بود.

از سوی دیگر، اعلام نتایج نهایی انتخابات که پس از بررسی و ابطال کامل آراء صورت می‌گیرد به تأخیر افتاده است.

براساس گزارش‌های به دست آمده، «یان کوبیش» نماینده ملل متحد در افغانستان، در ملاقاتی با «حامد کرزی» رئیس‌جمهور افغانستان ابراز داشت: تشخیص نتایج آرا در تاریخ اعلام شده امکان‌پذیر نیست و از کرزی خواسته است تاریخ تحلیف رئیس‌جمهور جدید را تا یک ماه دیگر به تعویق اندازد.

خبرهای غیررسمی حاکی از آن است که حامد کرزی در ملاقاتی با «اشرف غنی احمد‌زی» رهبر تیم تحول و تداوم بر این امر تأکید ورزیده که باید خود را برای مراسم تحلیف در تاریخ تعیین شده آماده نماید.

«فاضل سنچارکی» سخنگوی تیم اصلاحات و همگرایی پیش از این در مورد اعلام نتایج نهایی گفته بود: تا زمانی که کاندیداهای انتخاباتی به توافق سیاسی جامعی نرسند، نتیجه انتخابات اعلام نخواهد شد.

یکی از مقامات ارشد سفارت آمریکا پیشنهاد داده است که تا زمان اعلام توافق سیاسی میان تیم‌های انتخاباتی، نتایج انتخابات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام نشود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان