سرشماری عمومی کشاورزی کرمان در مهر و آبان انجام می‌شود


سرشماری عمومی کشاورزی کرمان در مهر و آبان انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار کرمان گفت: همزمان با سایر نقاط کشور، در ماه‌های مهر و آبان امسال، سرشماری عمومی کشاورزی در استان کرمان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدعلی توحیدی صبح امروز در جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی اظهار کرد: امسال کار سرشماری عمومی کشاورزی در مهر و آبان ماه و با 30 مأمور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پایه برنامه‌ریزی دقیق و مناسب آمار صحیح است، گفت: دولتمردان با توجه به آمار به دست آمده برای انجام امور برنامه‌ریزی می‌کنند و در شرایطی که آمار صحیح نباشد، برنامه‌ریزی‌ها نیز به سرانجام نمی‌رسد.

فرماندار کرمان افزود: به سبب تغییرات سریع جمعیتی و ماهیت ساخت و سازها در کشور، دوره سرشماری نفوس و مسکن از 10 سال به 5 سال کاهش داده شده، اما سرشماری عمومی کشاورزی همچنان به صورت 10 ساله اجرا می‌شود.

توحیدی با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط هر سال یک کار آماری در کشور انجام می‌شود, تصریح کرد: آمارگیری کارگاه‌های صنعتی، تعاونی‌ها، کشاورزی، نفوس و مسکن از این جمله محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: در مهر و آبان امسال به مدت 44 روز سرشماری عمومی کشاورزی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

فرماندار کرمان با تاکید بر اینکه همه موسسات و دستگاه‌های دولتی موظفند در اجرای سرشماری‌های عمومی همکاری کنند، افزود : بخش مهم اقتصاد ما را کشاورزی تشکیل می‌دهد و برای برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه که با غذا و قوت روزانه مردم ارتباط دارد، باید آمار درستی در اختیار داشته باشیم.

توحیدی با بیان اینکه آگاهی از تعداد چاه‌های کشاورزی و میزان آب آنها بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم بدانیم چقدر اراضی کشاورزی داریم، چه میزان آن باغات و چه میزان زراعت است، چه مقدار کشت دیم و چه مقدار کشت آبی انجام می‌شود، یا اینکه از هر محصول چند هکتار زیر کشت است و از هر هکتار چه میزان برداشت می‌شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی صحیحی انجام دهیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon