سودآوری در صندوق‌های زمین و ساختمان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ تومانی

سودآوری در صندوق‌های زمین و ساختمان با سرمایه‌گذاری 1000 تومانی

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بازارگردانی را یکی از ویژگی های صندوق های زمین و ساختمان اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ تومانی در این صندوق ها سود خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی صالح آبادی در مراسم افتتاح صندوق های زمین و ساختمان اظهار کرد: در بسته خروج از رکود یکی از موضوعات تامین مالی است و در بازار سرمایه هم به صندوق های زمین و ساختمان مشخصاً اشاره شده است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم که افتتاح این صندوق ها به هفته دولت برسد که اولین پروژه به این هفته رسید.

وی ادامه داد: بازار سرمایه در حوزه مسکن می تواند نقش مهمی داشته باشد هم در جانب عرضه و هم تقاضا. این صندوق ها در راستای سیاست های تقویت عرضه است همچنین در حوزه تقاضا نیز بازار سرمایه می تواند نقش موثری داشته باشد.

مدیرعامل بورس، بیان کرد: کاری که در دنیا انجام می شود مطالبات تبدیل به اوراق بهادار شده و به مردم واگذار می شود و منابع جدید را صرف اعطای تسهیلات می کنند. در گذشته نگرانی هایی درباره بحران مالی غرب به وجود آمد، اما در ایران با توجه به سازوکارها و تسهیلات ارائه شده نگرانی زیادی وجود ندارد.

صالح آبادی افزود: می توانیم با توسعه بازار رهن ثانویه تقاضای مسکن را تقویت کنیم. با توجه به اهمیت مسکن در جامعه سهم این بخش به جایگاه واقعی خودش نرسیده و باید این وضعیت به وضع مطلوب برسد. از این رو برنامه ریزی می کنیم سهم مسکن در بازار سرمایه افزایش یابد.

وی ایجاد شرکت های تخصصی تامین سرمایه در حوزه بانک مسکن را یکی از راهکارهای افزایش سهم مسکن در بازار سرمایه دانست و گفت: این شرکت ها فقط در حوزه مسکن کار می کنند تا پیوند بین این بخش و بازار سرمایه بیش از پیش تقویت شود.

وی تاکید کرد: در حوزه صندوق زمین و ساختمان اقدامات زیادی انجام شده و از دوستان بازار مسکن و بازار سرمایه استفاده کرده ایم و در نهایت طراحی های صورت گرفته با مشارکت این دو بخش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اولین صندوق زمین و ساختمان امروز افتتاح می شود و تلاش کرده ایم شفافیت را در این حوزه ارتقا دهیم. روش های اطلاع رسانی در صندوق  پیش بینی شده تا با ایجاد شفافیت مردم با خیال آسوده در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند.

صالح آبادی با اشاره به این که نظارت بر این صندوق ها کاملا برنامه ریزی شده است، بیان کرد: مدیر ساخت و مدیر ناظر در صندوق های زمین و ساختمان داریم. نقدشوندگی در این صندوق ها یکی از مزیت هاست و مشارکت مردم واقعی است و در سود و زیان پروژه شرکت می کنند.

 مدیرعامل بورس با بیان اینکه این صندوق ها سود علی الحساب ندارد، افزود: این صندوق ها هیچگونه مالیاتی ندارد و مالکان زمین می توانند زمین خود را به این صندوق ها بیاورند و برای تامین مالی از بازار سرمایه اقدام کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه