هاشمی نژاد: اگر به خاطر شهدای ترور همه دارایی آمریکا ضبط شود، بازهم به ما بدهکار خواهد بود

هاشمی نژاد: اگر به خاطر شهدای ترور همه دارایی آمریکا ضبط شود، بازهم به ما بدهکار خواهد بود

خبرگزاری تسنیم: دبیر بنیاد هابیلیان گفت: اگر در خصوص شهدای ترور بخواهد کار حقوقی صورت بگیرد؛ در این راستا اگر همه دارایی های آمریکا هم ضبط شود باز هم به ما بدهکار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایش «ایران، هابیل، عدالت» امروز هشتم شهریور ماه با حضور آیت الله موحدی کرمانی، هاشمی نژاد رئیس بنیاد هابیلیان و جمعی از خانواده شهدا به همت بنیاد هابیلیان ددر سازمان فرهنگی هنری اوج برگزار شد.

سیدمحمد جواد هاشمی نژاد، رئیس بنیاد هابیلیان در این همایش گفت: موضوع جنایات تروریستی در کشورمان با انقلاب اسلامی عجین شده است. از همان روزهای اول کشور ما درگیر این حوادث بوده است تجربه سنگینی را در این موضوع کسب کرده ایم. این حوادث در کشور از بعضی جهات مانند ابعاد داخلی و خارجی بی نظیر است. سرکرده گروهک نفاق هم از این تعجب کرده بود که چرا بعد از گذشت بیست سال از جنایات تروریستی این گروهک، الان دنیای غرب به این فکر افتاده که اینها را تروریست بنامد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه گروهای متعددی از منافقین در کشورها فعال هستند اما به شکلی که در کشور ما فعال بودند در هیچ کجای جهان تکرار نشده است. الان شکل و وضع آن متفاوت شده است کاملا هدفمند و در سطوح مختلف صورت می گیرد. شاید اینگونه حوادث در محل های عام و در کشورهای مختلف مثلا به شکل بمب گذاری اتفاق افتد ولی وضعیت جنایات تروریستی در کشور ما به این شکل هدفمند و در سطحی مانند اتفاقاتی که در ایران افتاد، که به شهادت رئیس جمهور تا کودک شیرخواره منجر شود، بی نظیر است.

تروریسیم از حمایت علنی غرب بهره مند است

دبیر بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) در ادامه سخنانش تصریح کرد: این جنایات تروریستی دیگر به شکل پنهانی نیست، این جنایات از حمایت علنی و آشکار غرب بهره مند است غرب از این جانیان بالفطره که در این سطح در یک کشور ترور انجام می دهند حمایت می کند، ترورهایی که مقاماتی در سطح نمایندگان مجلس، وزرا، رئیس جمهور یک ملت را مورد ترور قرار می دهند. غربی ها اینگونه جنایت ها و جانیان را در سطح گسترده و بین المللی حمایت می کند، دفتر و رسانه در اختیارشان قرار می دهد.

افزودن گروهک نفاق به لیست گروه های تروریستی صرفا امری نمایشی بود

وی اظهار داشت: این دشمنان به خاطر تغییرات سیاسی در دهه هفتاد ایران، به نظرشان رسید که آبها از آسیاب افتاده و مشخص شده که کاری از دستشان برنمی آید. به خاطر برخی ملاحظات سیاسی در مقطعی گروهک نفاق را در لیست گروه تروریستی بردند که این اقدام هیچ ثمری هم نداشت. حتی یک نفر از جنایتکاران منافق هم دستگیر شد یا بخاطر اعمالی که انجام داده بودند محاکمه نشدند. صرفا یک کار نمایشی بود. این جنایتکاران همه جوره دستشان باز بود.

هاشمی نژاد با اشاره به جنایات اخیر گروهک تروریستی داعش افزود: درمورد جنایات داعش می بینیم وقتی یک خبرنگار آمریکایی کشته شده اینها چه کار دارند می کنند. در مطبوعات از قول اینها نوشته شده بود ما هرکاری بخواهیم انجام دهیم می دهیم. اینها اصلا حریمی را رعایت نمی کنند، آمریکایی ها می گویند اگر قرار باشه علیه داعش اقدامی کنیم از آن کشوری که داعش در آن حضور دارد اجازه هم نمی گیریم.

اگر به خاطر شهدای ترور همه دارایی آمریکا ضبط شود، بازهم به ما بدهکار خواهد بود

دبیر بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) ادامه داد: اینها برای مسائل حقوقی شهدای ترور چه کار کردند؟ شما گزارشات وزرات امور خارجه آمریکا را بخوانید صراحتا منبع رسمی شان میگوید: «رئیس جمهور، رئیس دیوان عالی کشور و هزاران مردم بی گناه به دست این سازمان کشته شدند». این عین سند وزرات خارجه آن هاست. اگر بخواهند کار حقوقی انجام دهند همه دارایی آمریکا هم اگر ضبط شود باز هم به ما بدهکار می شوند. دنیا، دنیای زور است. تلقی من هم این نیست که بشود درمورد جنایتها از راه قانون و قانون مداری و کارهای حقوقی به نتیجه برسیم البته این دلیلی نمیشود برای  کنار گذاشتن اقدامات. افکار عمومی هنوز وجود دارد و می توان از این طریق کارهای زیادی را به ثمر رساند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد هابیلیان با چند سال فعالیتی که در این عرصه آغاز مرده است به نتایج خوبی دست یافته، توضیح داد: حدود 9 سال می شود که پرونده ترور در کشور بازگشایی شده است. این مساله ابعاد وسیع بسیاری دارد که به شدت هم مورد احتیاج کشور است. علت این نیاز  دنیای یک طرفه ای است که غرب ساخته. آنها کشور ما را 50 مرتبه در مجامع بشری محکوم کردند. غرب خودش این جوامع را ساخته بعد هم خودش حق وتو را برقرار کرده ما باید در این عرصه اقدامات بسیاری انجام دهیم. اما باید بدانیم بخشی از محکوم شدنهای ملت و کشور ما به خودمان برمی گردد زیرا فعالیت چندان درستی نداشته ایم، میتوانستیم بیش از اینها فعالیت کنیم. رقم 17 هزار شهید ترور رقم با اهمیتی است که برای حرف زدن از آن اسناد معتبری داریم؛ اسناد خود غربی ها هم بسیار زیاد است که به جا مانده.

گزارشگر ویژه حقوق بشر با ارائه سند از منابع خود غربیها قانع شد که ایران قربانی تروریسم است

هاشمی نژاد به ملاقاتی با گزارشگر ویژه حقوق بشر اشاره کرد و گفت: او میخواست از نقاط مختلفی ایران را محکوم کند. آقای جواد لایجانی گفته بود سه هزار گزارش مربوط به گروهک ها تدوین شده است. ما با گزارشگر حقوق بشر ملاقات کردیم اسنادی به او ارائه کردیم  که او را راضی کرد و اقناع شد که ایران قربانی تروریسم است. او گفت ما این اسناد را قبول داریم و اصلا ترور و تروریسم کشورها را از اینکه بخواهند در مدار قانون حرکت کنند خارج می کند. ما سندی از خودمان ارائه نکردیم هرچه بود از منابع خود غربی ها و اتحادیه اروپا و آمریکا بود. در هر صورت در یکی از بندهای گزارش حقوق بشر به آن اشاره و در سازمان ملل نیز ثبت شد. با وجود عزم استکبار در این قضیه؛ و اینکه آن ها به طور یک جانبه علیه ما عمل می کنند اما ما هم کارهای بسیاری می توانیم انجام دهیم.

بازمانده های شهدای ترور؛ مهم ترین اسناد زنده تروریسم هستند

وی ادامه داد: متاسفانه ما در اوایل، مرکزی که بشود اسناد تروریسم را در این رابطه جمع آوری کرد وجود نداشت. حقیقتا در همه دنیا هم همین است، نمی شود همه کارها را از دولت ها خواست NGO ها بخش مهمی را دارند تشکیل می دهند. مقام معظم رهبری وقتی در خصوص نام گذاری سال بحث فرهنگ را مطرح کردند نگاه اصلی شان، به تشکلهای مردمی بود. کاری که از دست اینها برمی آید حقیقتا کاری نیست که از ملت ها برآید. این کار کار تشکلهاست. خود بازمانده های شهدا اسناد زنده این جریان هستند که میتوانند تاثیرگذار باشند.

فعالیت های بنیاد، یکی از منابع خبری کشورهای عربی واقع شده

دبیر بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) توضیح داد: من ملاقاتهای بسیاری با شخصیتها و طبقات مختلف از کشورهایی مانند عراق داشتم. موضوعی که امروز دارد در بنیاد هابیلیان مطرح می شود این است که فعالیت های بنیاد، یکی از منابع خبری کشورهای عربی مانند عربستان، قطر و عراق واقع شده است. اگر در این قضیه عزم ها برقرار باشد و پشتیبانی های لازم صورت گیرد می توانیم به صورت دقیقتری فعالیت کنیم. ما باید در این عرصه دستمان پر باشد. باید اسناد و مدارک را سازماندهی کنیم که نکرده ایم. چند وقت یکبار آمریکا ادعایی را مطرح می کند و حکمی را در خصوص آن ادعا مصادره می کند. ما نباید فراموش کنیم که سیر اقدامات کشورهای غربی بسیار پر هزینه است.

وی با تأکید بر اینکه لازمه فعالیت در راستای تروریسم به عزم ملی نیاز دارد، عنوان کرد: ما تلاش کرده ایم این پرونده را در داخل و خارج از کشور بازگشایی کنیم. خوشبختانه مرکز ما یکی از مراکزی شده که در این زمینه بسیار تخصصی عمل کرده مدارک خوبی جمه آوری کردیم. تلاش داریم روز مبارزه با تروریسم را احیا و پویا کنیم سال گذشته اولین کنگره در این روز برگزار شد. انشاءالله سال آینده به صورت بین المللی صورت می گیرد. انشاءالله همه بخش های نظام پای کار بیاید اما اصل موضوع خود خانواده های شهدا هستند انشالله بتوانیم این بحث را به صورت همه جانبه مورددقت نظر قرار دهیم از شخصیتهای مختلف بین المللی دعوت کنیم تا در مضووع حقوق بشر بازتاب درستی دهیم تا بخشی از مظلومیت کشور در این جهت جبران شود.

موضوع شهدای ترور شخصی تلقی نشود/ بحث انتقام نیست، مظلومیت جامعه مطرح است

هاشمی نژاد در پایان سخنانش افزود: این نوع حرکتها حمایت همه جانبه را می طلبد. من از رسانه و شخصیت های کشوری می خواهم و خانواده های شهدای ترور هم باید بخواهند که موضوع شهدای ترور شخصی تلقی نشود این موضوع ملی است بحث انتقام و انتقام گیری در میان نیست بلکه بحث منافع کشور و مظلومیت شهدای ترور و جامعه مطرح است که باید شناسایی شده و به درستی بهره برداری شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران