جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج در دستور کار دولت


جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج در دستور کار دولت

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت از کشاورزی از اصول فعالیت‌های دولت است، گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج و تعیین قیمت تضمینی آن از اولویت‌های دولت برای حمایت از بخش‌کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد شریعتمداری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر در مصلی این شهر، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان باهنر و شهید رجایی، اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم از شهدای بزرگوار این استان یاد کنم، استاندار شهید گیلان شهید انصاری که توفیق داشتم قبل از انقلاب با این عزیز آشنا شوم.

وی با بیان اینکه حامل سلام گرم رئیس جمهور به مردم گیلان هستم، افزود: رئیس جمهور علاقه‌مند به سفر و بازدید از تک تک استان‌های کشور و دیدار با مردم شریف آنها هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه هشتمین سفر هیئت دولت در اواخر دهه کرامت به خراسان رضوی است، گفت: امیدواریم هر چه زودتر هیئت دولت به گیلان سفر کنیم.

شریعتمداری با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: همه دولت‌های خدمتگذار از شروع فعالیت‌ها برای تحقق آن چیزی در تبلیغات انتخابات می‌گویند تلاش کردند و امروز حرف‌ها و صحبتی برای ضعیف خواندن سایر دولت‌ها نیست و بیان این فعالیت‌ها هدف شناخت دقیق از فعالیت‌ها و موضعی است که در آن قرار داریم.

وی گفت: در شروع فعالیت‌ها در دولت تدبیر و امید با یکی از نقاط مهم دشمنی علیه ایران مواجه بودیم، استکبار با اعمال قطعنامه‌های ظالمانه و وحشیانه نه تنها در حوزه‌های اقتصادی بلکه در همه حوزه‌های دولت مستولی و حاکم شد.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت در این شرایط کار و فعالیت‌های اقتصادی را در دست گرفت،‌ افزود: عدم قطعیت در حوزه اقتصاد ویژگی شروع فعالیت آن دوره دولت بود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت صدور نفت خام مشکلات جدی را برای کشور ایجاد کرده بود، خاطرنشان کرد:  تحریم وحشیانه و ظالمانه در حوزه‌های پتروشیمی و صنایع خودروسازی و حتی دارو به وجود آمده بود و در اواخر دولت قبل برخی از محدودیت‌ها در حوزه دارو مواجه بودیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در چنین شرایطی وارد صحنه انتخابات شدیم، گفت: در بین کاندیدهای انتخاباتی مردم باید انتخاب می‌کردند و بدون تردید مردم کشور شناخت عمیق خود را ازشرایط با انتخاب خود در انتخابات به رخ جهان کشاندند.

شریعتمداری با بیان اینکه انتخابات به عنوان حماسه بزرگ سیاسی بود، اظهار کرد: این مهم در انتخابات صورت گرفت و دولت تدبیر و امید مشغول به کار شد.

وی با بیان اینکه دولت موفق شد ماشین صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران را متوقف کند، گفت: توقف  صدور قطعنامه جدید علیه ایران یکی از اقدام‌های اساسی دولت بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت از کشاورزی از اصول فعالیت‌های دولت است، گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج و تعیین قیمت تضمینی آن از اولویت‌های دولت برای حمایت از بخش‌کشاورزی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه حاصل شروع فعالیت عاقلانه دولت در مذاکرات سیاسی خود را نشان داد، اظهارکرد: بدون عقب نشینی از منافع ملی وسپردن امور به نفع طرف مقابل مذاکرات، توانستیم بخشی از منابع بلوکه شده ایران را به کشور بازگردانیم.

شریعتمداری با اشاره به خروج از محدودیت در امور حمل و نقل دریایی کشور و فروش محصولات پتروشیمی، افزود: صنعت خودروسازی کشورمتوقف شده بود که امروز امکان تبادل با بازارهای جهانی برای این صنعت فراهم شده است.

وی از بین رفتن محدودیت‌ها در صنایع کشور را سبب به وجود آمدن جو روانی مثبت در بازار کسب و کار عنوان کرد و گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه از45 درصد به 14.6 درصد کاهش پیدا کرده است و ظرف مدت یکسال توانستیم نرخ تورم 12 ماهه را از 45 درصد به 23 درصد برسانیم.

نرخ رشد منفی اقتصادی و رکود تورم تا پایان سال از بین می‌رود

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور با نرخ رشد منفی اقتصادی مواجه بود، گفت: نرخ رشد منفی اقتصادی و رکود تورم تا پایان امسال از بین می‌رود.

شریعتمداری ایجاد یکپارچگی بین صفوف ملت ایران را از اصول فعالیت دولت دانست و افزود: این اصل تنها به عامه مردم برنمی‌گردد و مربوط به گروه‌های سیاسی نیز می‌شود.

وی با اعلام اینکه گروه‌های سیاسی با روی کارآمدن دولت تدبیر وامید به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند، گفت: گروه‌های سیاسی این امکان را فراهم می‌کنند که مردم از بین حرف‌های مختلف سیاسی بهترین حرف را انتخاب کنند و این برای کشورمان برکت است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه اختلاف برسراصول زیبنده ما نیست، خاطرنشان کرد: وحدت و همکاری بین قوا نیز از اصول فعالیت‌های دولت تدبیر و امید است.

رهنمودهای مقام معظم رهبری سرلوحه فعالیت‌های دولت است

شریعتمداری، التزام عملی به قانون را نیز از اصول حاکم بر دولت عنوان کرد و افزود: همه مسئولان مکلف هستند تبعیت از سیاست‌های کلی نظام را که منبعث از رهنمودهای مقام معظم رهبری است، در دستور کار خود قرار دهند.

وی با تاکید براینکه دولت، رهبری را ستون نظام می داند، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دولت، ایجاد آرامش در جامعه را از گام‌های موثر دولت عنوان کردند و براین آرامش تاکید داشتند.

معاون اجرایی رئیس جمهور از همه علما، اندیشمندان، خطبا و کسانی که تریبونی را دردست دارند، خواست حرفی که این آرامش را خدشه‌دار کند، برزبان نیاورند وخاطرنشان کرد: همه گروه‌های سیاسی و اندیشمندان کشور را به آرامش دعوت می‌کنیم.

شریعتمداری با اشاره به رتبه دوم بیکاری استان گیلان، افزود: مدیران اجرایی استان گام هایی را برای حل مشکلات برداشته‌اند اما رتبه پنجم یا ششم بیکاری کشور نیز زیبنده گیلان نیست.

ظرفیت گردشگری در گیلان مغفول مانده است

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری در استان گیلان مغفول مانده است، گفت: برای توسعه، استان نیازمند زیرساخت‌های راه و جاده است و دولت تلاش دارد برای اقدام در این بخش تسریع کند و قدم های لازم را بردارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید براینکه حمایت از کشاورزی از اصول فعالیت‌های دولت است، تصریح کرد: تولید برخی از محصولات کشاورزی ممکن است به صرفه نباشد اما به دلیل راهبردی بودن و نقش موثر در امنیت غذایی کشور مورد توجه دولت است.

جلوگیری از قاچاق کالا در دستور کار دولت قرار دارد

شریعتمداری جلوگیری از واردات برنج و تعیین قیمت تضمینی برای برنج را از اقدامات دولت برای حمایت از این بخش اعلام کرد وافزود: جلوگیری از قاچاق کالا در این راستا مورد توجه دولت است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon