نجات عراق جز با وحدت گروه‌های مختلف امکان پذیر نیست


نجات عراق جز با وحدت گروه‌های مختلف امکان پذیر نیست

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثار گران گفت:‌ خروج کشور عراق از بحرانی که به آن گرفتار شده جز با وحدت و انسجام گروه‌های مختلف کشور عراق امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،‌ حجت الاسلام سید حبیب الله سنی در مراسم یادواره شهدای دولت و فصل تابستان اردبیل اظهار کرد:‌ امروز با حمایت سردمداران نظام استکباری نسل کشی شیعیان و کودک کشی در غزه به یک تفکر جاهلانه تبدیل شده به طوری که بدون احترام به حرمت و کرامت بشریت امروز کشتار بی رحمانه ای به راه افتاده که جز عصر جاهلیت نمی توان شبیه آن را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه پیام اصلی قرآن کریم نیز در مقابله با چنین فتنه ای وحدت و همدلی بیشتر است، افزود: ‌با مقاومت مردم مسلمان غزه نخستین پیروزی با تکیه بر آیات الهی که وعده نصرت را آشکارا مطرح کرده است شاهد بودیم و یقین داریم که مکر و حلیه گروه های انحرافی نیز در کشور عراق با اتحاد امت اسلامی برطرف می شود.

حسنی تصریح کرد:‌ امروز انقلاب اسلامی تنها منادی این وحدت توصیه شده قرآن کریم است که سبب شده نقشه ها و توطئه های دشمنان خنثی شود و ضعف ها و کاستی ها یکی پس از دیگری رفع شود.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در 8 سال دفاع مقس بیان کرد: خداوند برترین فضیلت را به این خانواده ها و حرکت اخیر آنها داده است به طوری که درسایه این ایثارگری ها کرامت و عزت جامعه اسلامی و آرامش و آسایش برقرار شده و ابتکار عمل به دست امت اسلامی افتاده است.

قائم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثار گران گفت:‌ این شهدا بودند که روح ایثار و آرامش را به معنای واقعی به نمایش گذاشتند و ما امروز در این سنگر باید مروج این فرهنگ باشیم تا انقلاب اسلامی ایران که امروز مشعل دار حرکت تاریخی است همچنان به عنوان هدایتگر جامعه اسلامی به وظیفه خطیر خود عمل کند.

وی این سیره و سلوک را متضمن حرکت تاریخی انقلاب اسلامی دانست و افزود: در عصر معاصر غرب تئوری فتنه را به عنوان ایده ضد بشری مطرح کرده و تنها حاکمیتی که توانسته با این تئوری مقابله کند مکتب انقلاب اسلامی است که تضمین کننده این مسیر، خون شهدا و فضیلت برتر آنهاست.

حسنی وعده الهی را در ایثارگری تمام عیار وعده به حق و در مسیر نجات مومنان برشمرد و اظهار کرد: اردبیل که سند افتخارش تربیت علما و مفاخر بسیار شایسته است همواره در این مسیر عزتمندانه وارد شده و از بین شهدای برجسته می توان شهدای اردبیل را به عنوان چهره های نورانی مکتب اسلام به خوبی معرفی کرد.

قائم مقام ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر ضرورت ترویج این فرهنگ از داخل خانه‌ها تا گروه گسترده اجتماعی، تصریح کرد: امروز رسالت سنگینی در ترویج این فرهنگ بر عهده خانواده هاست تا بتوانند این رسالت خود را انجام دهند که در سایه این حرکت عظیم امروز جبهه ایثار و شهادت در همه دنیا به ظرفیت عظیم انقلابی و تحول آفرین تبدیل شده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه بیان کرد: در این تحولات، کشور مصر که مدعی برتری در حوزه قرآن است تنها به حفظ و قرائت آن بسنده کرده اما از عمل کردن به این آیین و رسم دیرین غفلت کرده چرا که اگر به خوانده خود عمل می کردند به طورقطع اجازه نمی دادند مردم غزه محکوم به تحمل فشارها و آسیب های بسیار زیاد باشند.

همزمان با هشتم شهریور ماه، سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر یاد و خاطره این شهدا و شهدای فصل تابستان اردبیل گرامی داشته شد و شرکت کنندگان با نثار فاتحه و صلوات به مقام شامخ آنها ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon