لطمات آموزش و پرورش در مباحث تربیتی ناشی از کم‌فروغ شدن امور تربیتی است

لطمات آموزش و پرورش در مباحث تربیتی ناشی از کم‌فروغ شدن امور تربیتی است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: لطمه‌هایی که هم‌اکنون در مباحث تربیتی در آموزش و پرورش مشاهده می‌کنیم به دلیل کمرنگ شدن امور تربیتی در این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام حاج علی‌اکبری در دومین کنگره یازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش دوران جمهوری اسلامی ایران با شهیدان رجایی و باهنر شناخته می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش 3 یادگار ارزشمند از این شهدا دارد که عبارت است از امور تربیتی، تربیت معلم و انجمن اسلامی دانش‌آموزان؛ امور تربیتی به معنای واقعی مورد نیاز آموزش و پرورش است اما جفاهای زیادی به این بخش سرنوشت‌ساز در آموزش و پرورش شده و غفلت‌هایی از آن صورت گرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: امور تربیتی در شرایطی که هم اکنون با یک دستگاه تعلیم و تربیت آموزش‌زده مواجهیم از هر چیز دیگری لازم‌تر است، وزیر آموزش و پرورش ساحت‌هایی را که در سندهای تحول بنیادین مورد تأکید است، برشمرد اما باید گفت که 5 ساحت فقط از طریق نگاه تربیتی و پرورشی قابل دستیابی است.

حجةالاسلام حاج علی‌اکبری ادامه داد: نگاه تربیتی باید در تمام ارکان آموزش و پرورش سایه افکند. برخی از امور تربیتی که یادگار دوران شهیدان رجایی و باهنر است، غفلت کردند به‌گونه‌ای که امور تربیتی تضعیف شد و بعدها صحبت از احیای آن به میان آمد.

وی افزود: لطمه‌هایی که در حوزه تربیتی مشاهده می‌کنیم به دلیل کم‌فروغ شدن امور تربیتی است. مدت‌ها پیش صحبت از مشق دموکراسی در آموزش و پرورش بود و بعضی افراد با صحبت‌هایی همچون مشق دموکراسی در تلاش بودند تا سبک زندگی توحیدی را در مدارس و آموزش و پرورش کم رنگ کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش باید مسیر امور تربیتی را پیش بگیرد و امور تربیتی واقعی یعنی حضور باطراوت و با نشاط تشکل‌ها در مدارس در حقیقت یکی از نشانه‌های زنده شدن امور تربیتی درخشش انجمن‌های اسلامی در مدارس است.

حاج علی‌اکبری ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر مجموعه تربیت معلم را تأسیس کردند که آموزش و پرورش تا به امروز از برکات تربیت معلم بهره می‌برد. هم اکنون صحبت از دانشگاه فرهنگیان است و آن چیزی که از این دانشگاه در ذهن ماست تربیت معلم تراز برای جمهوری اسلامی ایران است که این موضوع در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفت چرا که برخی افراد عنوان می‌کردند آموزش و پرورش باید سهم خود از معلمان را از مراکز دانشگاهی برداشت کند و نیازی به تربیت معلم نیست.

وی افزود: در بخش تربیت معلم نگاه جهادی در آموزش و پرورش لازم است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به هفته دولت و تبریک این هفته به دولتمردان یادآور شد: سخنان رهبر انقلاب طی هفته اخیر و در جمع اعضای هیئت دولت بسیار جامع و کامل بود و یک منشور روشن از وضعیت دولت جمهوری اسلامی در شرایط کنونی را پیش رو قرار داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon