انتقاد شدید مشاور رسانه‌ای رفسنجانی از تیم رسانه‌ای روحانی/ "این تیم نمی‌تواند"

انتقاد شدید مشاور رسانه‌ای رفسنجانی از تیم رسانه‌ای روحانی/ "این تیم نمی‌تواند"

خبرگزاری تسنیم: مشاور رسانه‌ای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از تیم رسانه‌ای دولت حسن روحانی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، فواد صادقی از متهمان امنیتی و از بازداشت‌شدگان فتنه 88 که اخیراً طی حکمی به عنوان مشاور رسانه‌ای هاشمی رفسنجانی نیز منصوب شده است، در یادداشتی که در هفته‌نامه صدا منتشر کرده، به انتقاد از تیم رسانه‌ای دولت روحانی پرداخته است.

فواد صادقی در این یادداشت خود با تاکید بر اینکه "دولت تیم رسانه‌ای ندارد"، می‌نویسد: گرچه افرادی هستند که ممکن است در حوزه آکادمیک، سیاسی و امنیتی دارای تجربه بوده یا کارشناس و توانمند باشند یا تصدی‌گیری پست‌های رسانه‌ای دولت را برعهده داشته باشند، اما به آن معنا که این افراد تیم روابط عمومی و رسانه‌ای دولت باشند، اتفاق نیفتاد.

وی همچنین می‌افزاید: روابط عمومی یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین بخش های هر دولتی است که نیاز به تخصص و تجربه فراوان دارند، اما در ایران عملاً این حلقه را در دولت روحانی نداشتیم.

مشاور رسانه‌ای هاشمی رفسنجانی در ادامه انتقادات خود، حسن روحانی را به صورت تلویحی فردی ناآشنا به مسائل رسانه عنوان کرده و می‌نویسد: آقای روحانی در طول سابقه 30 سال خودش در جمهوری اسلامی در مصادری بوده است که غیررقابتی و غیرنیازمند ارتباط با رسانه‌ها بوده است. در جایگاه دبیر شورای امنیت ملی و دبیر شورای دفاع مقدس و رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت. وقتی کسی در این مقام‌ها باشد با رسانه‌ها مشکلی ندارد چون موضوعات مربوط به امنیت ملی را پیگیری می‌کند و بالاخره رسانه ها موظف هستند دیدگاه و نظرات را رعایت کنند و چالشی با رسانه‌ها نداشته باشند. اینگونه مسئولان به چالش‌ با رسانه‌ها نمی‌رسند که ظرافت‌های رفتار با رسانه‌ها و اهمیت آن را درک کنند. تصور می‌کنند با صرف یک جلسه و یک صحبت کردن و یک انتقاد مسئله حل می شود، در حالی که افرادی که کار مطبوعاتی کرده‌اند کاملا این ظرافت‌ها را درک می‌کنند.

فواد صادقی می‌افزاید: آقای روحانی نیروهایی که به کار گمارده و استراتژی که دارد، ناشی از همین تجربیات خودش است. افرادی که در تیم رسانه‌ای دولت روحانی هستند، هیچگاه در شرایط رسانه‌های منتقد و مستقل نبوده‌اند و تجربه جدی کار را ندارند. طبیعی است که این تیم نمی‌تواند، نه این که سوءنیت داشته باشد. آدم‌هایی که این کاره هستند با این تیم کار نمی‌کنند. 

مشاور رسانه‌ای هاشمی رفسنجانی در بخش پایانی یادداشت خود نیز اینگونه می‌نویسد که "درکل هزینه ناکارآمدی رسانه‌ای دولت را خود رئیس جمهوری می‌پردازد."

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon