صنعا هیئتی را برای گفت‌و‌گو با حوثی‌ها به صعده اعزام می‌کند

صنعا هیئتی را برای گفت‌و‌گو با حوثی‌ها به صعده اعزام می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نشست ملی یمن که به ریاست رئیس جمهور این کشور برگزار شده بود، تصیم گرفت تا بار دیگر هیئتی را برای مذاکره با حوثی‌ها به صعده اعزام کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، نشست ملی یمن که به ریاست رئیس جمهور این کشور برگزار شده بود تصمیم گرفت تا بار دیگر هیئتی را برای مذاکره با عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله به صعده اعزام کند.

یمنی‌ها از دو هفته پیش اعتراضات خود را علیه سیاست‌های اقتصادی و امنیتی دولت این کشور آغاز کرده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی مانند «ملت سقوط دولت را خواستار است» و «ملت عقب نشینی نخواهد کرد» خواستار کناره گیری دولت از قدرت شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند به گزینه انقلابی خود تا تحقق تمام خواسته‌های انقلابیون و ملت یمن ادامه خواهند داد، از این رو گفتند افزایش میزان نارضایتی ها و اعتراض ها جزو برنامه آتی تظاهرات مخالفان نظام خواهد بود و باید دولت به خواسته ها توجه کند.

معترضان یمنی از روز جمعه گذشته بعد از اینکه دولت به خواسته‌های آنها توجه نکرده بود مرحله دوم تظاهرات را با برپایی چادر در مرکز صنعا پایتخت یمن آغاز کردند.

در مقابل دولت یمن نیز اقدامات امنیتی را در پایتخت این کشور تشدید کرده است و برخی از منابع از احتمال دخالت نظامی عربستان در یمن خبر می‌دهند.

از سوی دیگر عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن بر ادامه اعتراض های مسالمت آمیز تا تحقق کامل خواسته های ملت تاکید کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان