تصویب بیمه زنان قالی باف/ ایجاد بازار تجارت الکترونیک برای زنان پیگیری می‌شود

تصویب بیمه زنان قالی باف/ ایجاد بازار تجارت الکترونیک برای زنان پیگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب بیمه زنان قالی باف در مجلس خبر داد و گفت: این موضوع یک قدم مثبت برای حمایت از زنان کارآفرین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سهیلا جلودار زاده در نشست زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: زنان50 درصد جامعه را تشکیل می دهند ولی به دلایل مهمی نتوانستند بعد از سی و چند سال فعالیت های زنان را در جامعه ساماندهی کنیم.

وی عنوان کرد: بخش های فرهنگ و آموزش و همچنین بهداشت و درمان برای جامعه زنان موثر است و دولت باید زمینه را در این بخش ها برای ورود زنان به طور مطلوب رفاهم کند.

جلودار زاده افزود:64 درصد از فارغ التحصیلان کشورمان در همه مناطق خانم ها هستند و همچنین در مناطق محروم خانم ها فعالیت علمی بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: زنان باید برنامه‌ریزی کنند در حالی که کشورمان دچار رکود اقتصادی شده با راه اندازی صنعت های کوچک به ساماندهی اقتصاد کشور کمک کنند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه زنان کشور ما چه خانه دار، تحصیل کرده، اداری باید در یک وحدت رویه نوشته یا نانوشته با هم شروع به فعالیت کنند، تصریح کرد: زنانی که در بخش اداری مشغول به کار هستند باید یکی از مهم ترین وظایف خود را در زمینه مشارکت اقتصادی گسترش دهند.

جلودارزاده افزود: پنج فعالیت اقتصادی از جمله صنایع غذایی و کشاورزی، صنعت نساجی، صنایع دستی، صنعت فرش، صنعت پوشاک برای زنان در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید فرش، گفت: ضروری است در این زمینه براساس یک طرح پیش بینی شده مسئولان متولی با صندوق مهر امام رضا(ع) تفاهم نامه انعقاد کنند.

جلودار زاده خاطرنشان کرد: هفته ای یکبار در جلسات شورای وزارت خانه  با حضور کارفرمایان و کارخانه داران شرکت میکنم و به جد برای بازپرداخت وام های ارزی پیگیرم.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال یک بازار تجارت الکترونیکی برای زنان هستیم که بتوانند از این طریق در بازارها مختلف محصولات خود را به فروش برسانیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول ما صنعت نساجی، غذایی، بهداشتی، آرایشی و حمایت از صنعت بازرگانی است، ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که اکثر شهرک های صنعتی کشورمان پلمپ شده فقر فرهنگی مردم و عدم کنترل شرایط است.

جلودار زاده افزود: ملت ها باید دولت را بسوی جهت درست ببرند و زنان هم در این راه موثر هستند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon