شانس کمتر محصولات باکیفیت ایرانی برای حضور در فروش‌های فوق‌العاده

شانس کمتر محصولات باکیفیت ایرانی برای حضور در فروش‌های فوق‌العاده

خبرگزاری تسنیم: رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: امکان دارد در فروش فوق العاده کالای بی‌کیفیت وارداتی عرضه شود و این در حالی است که تولیدی‌ها آنچنان نمی‌تواند در فروش فوق‌العاده حضور داشته باشند.

جواد درودیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم در سال‌جاری به دلیل نبود امکانات اولیه در محل برگزاری، دایر نخواهد شد و این در حالی است که برخی ارگان‌ها همچون شهرداری و وزارت ارشاد به این کار ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: نرخ اجاره غرفه در نمایشگاه‌های این ارگان‌ها دو تا سه برابر نمایشگاه‌های اصناف است و در نمایشگاه‌های اصناف قوانین به گونه‌ای بود که تنها کالای ایرانی ارزش گذاری می‌شد و نظارت، بازرسی و کیفیت کالا از سوی اتحادیه مورد رصد قرار می‌گرفت.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان یادآور شد: واحدهای تولیدی به دلیل مکان تولیدی خود و راه دسترسی مردم، آنچنان نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و امکان دارد به دلیل عرضه کالای غیر ایرانی و جایگزین آن به جای محصول ایرانی برای فروش و ادامه حضور در جشنواره واحدهای تولیدی آنچنان درگیر فروش فوق العاده نشوند.

این فعال صنفی تاکید کرد: هر واحد صنفی در سال 3 بار می‌تواند درخواست فروش فوق العاده از اتحادیه مربوطه خود دریافت کند، فروش فوق العاده بدون دریافت مجوز از اتحادیه و بدون نصب برچسب بروی شیشه از سوی فروشنده کار غیرقانونی است.

درودیان در پاسخ به این سوال که ادغام اتحادیه همگون را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: ادغام اتحادیه همگون که اعضای کمی دارد و تداخل صنفی بسیاری را ایجاد کرده است کار خوبی است اما درباره تولید و عرضه پوشاک به دلیل فراوانی کار و تعداد اعضای بسیار کار مناسبی ارزیابی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اتحادیه پیراهن فروشان و پیراهن دوزان 4 هزار عضو، اتحادیه کشباف و خیاط هر کدام 5هزار عضو و اتحادیه فروشندگان پوشاک 20 هزار عضو دارند.

او در پایان بیان کرد: قانون دو دوره ریاست یک فرد در اتحادیه قانون مناسبی نیست و اتحادیه‌ای فعالیت مناسب انجام می دهد که خدمات بهتری به اعضای خود ارائه دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه