مجتمع آب‌ درمانی "قیه سویی" اردبیل افتتاح شد


مجتمع آب‌ درمانی "قیه سویی" اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: همزمان با آخرین روز هفته دولت و با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی مجتمع آب درمانی "قیه سویی" در منطقه نمونه گردشگری سردابه اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان اردبیل در این مراسم که ظهر امروز در منطقه نمونه گردشگری سردابه برگزار شد، اظهار کرد: منطقه سردابه جزو 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل است که سعی شده با تامین زیرساخت ها زمینه جذب سرمایه گذاران در این منطقه که از استعداد خوب آب های گرم و معدفی برخوردار است، فراهم آید.

یحیی نقی زاده افزود: هم راستا با سیاست دولت و برنامه استاندار اردبیل در جذب سرمایه گذاران ما سعیمان بر این است تا با جذب سرمایه گذار در مناطق نمونه گردشگری که تاکنون 7 مورد از آنها برخوردار از سرمایه گذاری بودند، بتوانیم پروژه های مختلفی را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: ما همچنان با چالش ها و خلاء هایی در این حوزه و جذب سرمایه گذار رو به رو هستیم که امیدواریم با تلاش و همتی که دولتمردان یازدهم آغاز کرده اند مشکلات و موانع برطرف شده و در جذب سرمایه گذاران برای مناطق نمونه گردشگری بتوانیم شایسته و منطقی عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان اردبیل گفت: با جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری که یک سرمایه گذاری زودبازده همراه با اشتغالزایی گسترده است هم تاسیسات و زیرساخت ها در این بخش ارتقا یافته و هم می توان به عنوان محور توسعه استان اردبیل جنبه های مختلف صنعت گردشگری را اعم از گردشگری طبیعی، زیست درمانی و جلب آنها در مناطقی که آب های گرم و معدنی شفابخش فعال کرد.

وی بیان کرد: این گردشگری شامل شورابیل، دربند هیر، سردابه و نئور است که با جذب سرمایه گذاران برای این مناطق در تلاش هستیم تا صنعت گردشگری رونق بیشتری پیدا کند هرچند که در این مسیر با موانع و مشکلاتی رو به روهستم.

نقی زاده اظهار کرد: سرمایه گذار مجتمع آبدرمانی قیه سویی به 6.5 میلیارد تومان سرمایه گذاری سعی کرده تا فضای مناسبی برای گردشگران ورودی به این منطقه فراهم کند که ما در تامین زیرساخت های ارتباطی این مسیر 200 میلیون تومان از طریق فرمانداری و 200 میلیون تومان نیز از طریق سازمان میراث فرهنگی برای مسیر ارتباطی این مجموعه هزینه می کنیم.

مدیر مجتمع آبدرمانی "قیه سویی" نیز در این مراسم گفت: این پروژه در 2.5 هکتار زمین با 25 سوئیت و 14 رستوران و آبگرم مجزا برای آقایان و خانم ها با سرمایه گذاری بیش از 6.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

هوشنگ سلمانزاده با اشاره به نبود برخی زیرساخت ها بیان کرد: ما آمادگی داریم با استفاده از تسهیلات بانکی فاز دوم این مجتمع را راه اندازی کنیم تا به صورت ویژه خدمتی به گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه ارائه شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon