تلاش مجلس برای ممنوعیت ورود نوشت‌افزارها با تصاویر غربی به داخل کشور

تلاش مجلس برای ممنوعیت ورود نوشت‌افزارها با تصاویر غربی به داخل کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های مجلس برای ممنوعیت واردات نوشت‌افزار با طرح‌های غربی خبر داد و گفت: مجلس تلاش خود را می‌‌کند تا برای حمایت از تولیدکنندگان داخل و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غربی به این سمت پیش برود.

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه‌های مجلس برای ممنوعیت واردات نوشت‌افزار با طرح شخصیت‌های غربی در کشور گفت: هرچند قانون مشخصی و روشنی در این زمینه وجود ندارد، اما واردات این نوع کالاها به دلیل مغایرت داشتن با فرهنگ اسلامی ایرانی و اشاعه فرهنگ غربی مغایر با شرع است و همین امر الزامی برای ممانعت از واردات ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ما موضوع تولید نوشت‌افزار اسلامی ایرانی را در کمیسیون اصل 90 مطرح و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دادیم. در جلسات برگزار شده مطرح شد که یکی از دلایل ورود نوشت‌افزار به داخل کشور، نبود تولیدات کافی داخل و رفع نیاز مصرف کنندگان به صورت کامل از داخل کشور است. بنابراین ضرورت، نیازمند ورود برخی از این کالاها هستیم، اما در همان جلسات هم مطرح شد که اگر نیازی به ورود نوشت‌افزار داریم، می‌توانیم سفارش تولید بدهیم. دراین صورت طرح مورد نظر را می‌توانیم انتخاب کنیم.

پورمختار با بیان اینکه اصل بر ممنوعیت واردات نوشت‌افزار با طرح‌های غربی است، افزود: نظارتت بر چگونگی واردات این نوع کالاها به دولت بازمی‌گردد. راه‌های کنترل بازار از ورود و توزیع این نوع اقلام به دولت و گمرک مرتبط است. مجلس شورای اسلامی در این بخش بیشتر نقش نظارتی دارد. در عین حال مجلس در نظر دارد تا با متخلفانی که در این زمینه طبق قوانین و تذکرات اعلام شده عمل نکنند، برخورد کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 در پاسخ به این پرسش که شورای عالی انقلاب فرهنگی 14 سال پیش مصوبه‌ای را به تصویب رساند که یکی از بندهای آن ممنوعیت از واردات نوشت‌افزارها با طرح‌های غربی بود و آیا مجلس برنامه مشخصی برای اجرای هرچه بهتر این مصوبه دارد یا خیر، یادآور شد: تلاش مجلس کاملاً در این راستا خواهد بود. در نهایت مجلس تلاش خود را می‌کند تا برای حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات نوشت‌افزارهایی که منقش به طرح‌های غربی هستند، از واردات این نوع کالاها جلوگیری کند. ما برای این منظور کمیته‌ای تشکیل دادیم که امور را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران