تهدید امروز تنها نظامی نیست/ دشمنان دیگر جرات حمله نظامی به ایران را ندارند


تهدید امروز تنها نظامی نیست/ دشمنان دیگر جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده کل سپاه پاسداران در اصفهان گفت: تهدید امروز تنها نظامی نیست و دشمنان دیگر جرأت ندارند که به صورت نظامی به ایران حمله کنند، چرا که از گذشته خود در برابر ایران درس گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی پیش در رزمایش ثامن‌الائمه(ع) اصفهان ضمن درود بر روح مطهر امام راحل و شهدا، اظهار کرد: درود بر شما بسیجیان غیور که در قالب گردان‌های امام علی(ع) و امام حسین(ع) آمادگی خود را برای جهان به نمایش گذاشتید.

وی با بیان اینکه شکوه این میدان، گویای همان آزادی‌های گسترده در دفاع مقدس است، افزود: این آمادگی همچنان سرلوحه بسیج و سپاه می‌درخشد، دوران دفاع مقدس که همه عظمت نظام مدیون آن است، با کمک مردم به پیروزی رسید و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هدف دشمن در جنگ انحراف نظام از مسیر خود بود، تا این کشور الگوی مردم‌سالاری دینی خود را به جهان ارائه نکند، تصریح کرد: جنگ‌های اخیر منطقه نظیر لبنان و غزه نیز به دلیل درس‌های دوران دفاع مقدس به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه این پایداری در برخی از کشورهای منطقه ادامه دارد و در برخی دیگر کشورها در حال شکل‌گیری است، بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که نقش کوچکی در این پیروزی داشته‌ایم هر چند دفاع مقدس با عنوان کانون جوشان این نظام در جهان مطرح است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه از نظر کیفی و کمی آمادگی‌های بسیج گسترده‌تر و عمیق‌تر از گذشته شده است، خاطرنشان کرد: امروز در برابر تهدیدات نقش بسیج پررنگ‌تر شده و در معرض دید دوستان و دشمنان نظام قرار گرفته است، بسیج برای مقابله با حملات خارجی شکل گرفته که تعداد قابل توجهی از اعضای آن امروز در میدان حاضر هستند.

**دشمنان دیگر جرأت حمله نظامی به ایران را ندارند

وی اظهار کرد: البته تهدید امروز تنها نظامی نیست و دشمنان دیگر جرأت ندارند که به صورت نظامی به ایران حمله کنند، چرا که از گذشته خود در برابر ایران درس گرفته‌اند و دشمنان برای سال‌های سال جرات نگاه چپ به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران را ندارند و وحشت دارند از اینکه چگونه بعد از ورود به ایران جان سالم به ‌در ببرند؛ امروز دشمنان می‌دانند که جنگ میان دولت‌ها نیست، بلکه جنگ میان ملت‌ها با دولت‌های غاصب و وابسته و یا ایادی و اربابان آن‌ها است.

سرلشکر جعفری در ادامه با اشاره به جنگ غزه بیان کرد: امروز ملتی با دست‌های خالی و اتکای به‌ خداوند و درس‌ گرفتن از دوران دفاع مقدس، مقابل صهیویونیست‌ها و حامیانش ایستادگی می‌کند، آن‌ها مقابل مجهز‌ترین ارتش منطقه و پیشرفته ترین سلاح‌ها مقابله کرده و اجازه تجاوز به غزه را نمی دهند؛ دشمنان می‌دانند این به‌خاطر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم غزه است. 

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که این نظام و مردم آمادگی دشمنان ما را برهم ریخته و آمادگی ما، روحیه دشمنان را تضعیف می‌کند، اظهار کرد: باید برای اینکه شکر این نعمت را به جای آوریم و در راستای آمادگی‌های تخصصی و تقویت اخلاص ایمان خود، بیش از گذشته بکوشیم.

**ضرورت هوشیاری در برابر تهدیدهای داخلی کشور

سرلشکر جعفری با بیان اینکه تهدید دیگر امروز در مسائل داخلی بوده و اگر در مقابله با فتنه 88، آمادگی بسیجیان نبود، اکنون سرنوشت این نظام مشخص نبود، تصریح کرد: پس از فتنه 88، گردان‌های امام علی(ع)برای بسیج را تشکیل دادیم که تشکیل‌دهندگان آن بسیجیانی بودند که در فتنه 88 ایستادگی کردند.

وی افزود: امروز با شگفتی شاهد هستیم که برخی کشورهای مسلمان به حدی وابسته شده‌اند که در جنگ رژیم صهیونیستی در برابر مردم مسلمان غزه، از این رژیم حمایت می‌کنند.

**کشورهای منطقه سال‌هاست که به دنبال الگوگیری از بسیج هستند/ایستادگی مردم، دشمنان را از اهداف خود مأیوس کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما هر چه داریم، از عاشورا و کربلا داریم و باید قدر خود را دانسته و بدانیم که بسیاری از کشورهای منطقه سال‌ها است که به دنبال الگوگیری از بسیج هستند؛ بستر بسیج چیزی جز اعتقاد راسخ به اسلام و ولایت فقیه نیست و این همان رکنی است که دشمنان اسلام سال‌هاست آن را نشانه گرفته‌اند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه زمانی که دشمنان ایستادگی مردم در برابر طوفان عظیم فتنه 88 که به دنبال تغییر نظام بود را دیدند، از هدف خود مایوس شدند، خاطرنشان کرد: ما باید این راه را با درایت و هوشمندی پیگیری کرده و در این اردوها این آمادگی را به دنیا نمایش دهیم و در راه آرمان‌‌های امام و شهیدان استوار باشیم.

به گزارش تسنیم، رزمایش نمایش اقتدار بسیجیان گردان‌های واکنش سریع بیت المقدس، گردان‌های رزمی امام حسین(ع) و گردان‌های امنیتی امام علی(ع) به‌نام حضرت ثامن الائمه(ع) از روز گذشته در اصفهان در حال برگزاری است.

این رزمایش با استعداد 87 گردان در اردوگاه قدس علویجه و اردوگاه‌های تابعه به‌منظور حفظ و انسجام نیروها و انجام رزمایش خاص گردان‌های مذکور و نمایش اقتدار گردان‌های بسیجی اجرا می‌شود.

حفظ و انسجام و به‌کارگیری گردان‌های بیت المقدس، امام حسین(ع) و امام علی(ع) ایجاد توانایی و آمادگی لازم برای دفاع از انقلاب و نظام و کسب آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله اهداف رزمایش ثامن الائمه(ع) است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon