طرح سه مرحله‌ای محمود عباس برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی

طرح سه مرحله‌ای محمود عباس برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی

خبرگزاری تسنیم: منابع فلسطینی اعلام کردند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی طرحی سه مرحله‌ای با مشورت گروه‌های فلسطینی، تهیه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، منابع فلسطینی آگاه اعلام کردند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرحی سه مرحله‌ای برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی تهیه کرده است.

بر اساس این گزارش محمود عباس این طرح را  با مشورت حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی آماده کرده است.

این منابع گفتند که طرح عباس شامل سه مرحله می‌شود: در مرحله اول، به آمریکایی‌ها حداکثر تا 4 ماه فرصت داده می‌شود تا مرزهای فلسطین را ترسیم و نظر مساعد اسرائیل را در مورد این مرزها جلب کند.

اگر که دو طرف این مسئله را بپذیرند، بدون فوت وقت مذاکرات با سقف زمانی مشخص شروع و از اسرائیل خواسته می‌شود تا یک نقشه از مرزهای خود ارائه دهد.

در مرحله دوم اگر این پیشنهاد از سوی اسرائیل رد یا مذاکرات به شکست منتهی شود، رهبران فلسطینی با حمایت عرب‌ها از شورای امنیت می‌خواهند تا اسرائیل از سرزمین فلسطین طی مدت زمانی مشخص عقب نشینی کند.

در مرحله سوم اگر دو راه‌حل قبلی به نتیجه نرسید، فلسطین به تمام سازمان‌های بین المللی از جمله دادگاه لاهه خواهد پیوست و اسرائیل را محاکمه خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان