۸۷ درصد درآمدهای کهگیلویه و بویراحمد از منابع مالیاتی است

87 درصد درآمدهای کهگیلویه و بویراحمد از منابع مالیاتی است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۷ درصد درآمدهای کهگیلویه و بویراحمد از منابع مالیاتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ابراهیم کشاورز در نشست خبری با اصحاب رسانه بالا بودن نرخ تورم و کاهش رشد اقتصادی را بیماری دو سال اخیر اقتصاد ایران عنوان و اظهار کرد: در اقتصاد پویا تورم وجود دارد اما نرخ آن معقول و منطقی است، در حالی که تورم در اقتصاد ایران به حدود 45 درصد رسیده بود.

وی افزود: مطابق برنامه پنجم توسعه نیز باید رشد اقتصادی به عدد 8 درصد می رسید که این شاخص در سال 92 به منفی 8 درصد رسیده بود که با سیاست های دولت تدبیر و امید وضعیت کمی بهتر شده و رشد اقتصادی در حدود منفی دو درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگرچه در کنترل تورم سیاست های دولت تا حدودی موفق بوده است اما در حال حاضر بیماری دیگری به نام رکود دامن گیر اقتصاد کشور شده است.

کشاورز رشد اقتصادی مناسب را همراه با ثبات دانست و خاطر نشان کرد: در یک برهه ای از زمان، پول ملی کم ارزش و فاقد ارزش شده بود که رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی بر افزایش ارزش پول ملی تاکید دارند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی راه واکسینه شدن اقتصاد کشور و همچنین توجه به تولید داخل و توان داخلی در اقتصاد است پس این نوع اقتصاد باید محور هرکاری در این زمینه باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نیاز به یک تغییر نگرش کلی در پرداخت مالیات است، افزود: باید به دنبال خلق درآمدهای جدید در استان باشیم چرا که به هر میزان در استان وصول درآمد داشته باشیم براساس آن و تا چندین برابر بیشتر از درآمدهای وصولی از اعتبارات ملی به استان تخصیص می یابد.

کشاورز تصریح کرد: در چهار استان کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، سیستان و بلوچستان و لرستان، هزینه ها بیشتر از درآمدهاست و برای جبران مازاد هزینه از درآمدهای ملی به این استان ها اختصاص می یابد.

وی سهم مالیات را از درآمدهای استان، 78 درصد دانست و گفت: تنها 22 درصد از درآمدهای کهگیلویه و بویراحمد از سایر درآمدهاست، که  نیاز است به دنبال خلق درآمدهای جدید باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیریت نظام بودجه ای استان بر عهده این سازمان است، افزود: ماهانه 440 میلیارد ریال به کارکنان دستگاه های دولتی کهگیلویه و بویراحمد حقوق پرداخت می شود.

کشاورز اظهار کرد: مصرف بهینه منابع بر عهده این سازمان است و اولین ایستگاه کنترل منابع مالی در ادارات قبل و حین هزینه بر عهده ذیحسابان ادارات است که دقت ذیحسابان باعث کاهش مسائل و مشکلات مالی می شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon