آغاز عملیات احداث ساختمان اسکان کارگران خدمات شهری در منطقه ۲۲ تهران

آغاز عملیات احداث ساختمان اسکان کارگران خدمات شهری در منطقه 22 تهران

خبرگزاری تسنیم: در جلسه‌ای با حضور معاون خدمات شهری شهردار تهران عملیات احداث ساختمان اسکان کارگران خدمات شهری در منطقه ۲۲ تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ بعد از بازدید مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهردار تهران و هیئت همراه از عملکرد شهرداری منطقه 22 در حوزه امور شهری و محیط زیست در جلسه‌ای با حضور مولایی شهردار منطقه 22 و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه امور شهری؛ ضمن ارزیابی عملکرد نواحی چشم‌انداز و اهداف این معاونت تبیین شد.

در ابتدای این جلسه مولایی شهردار منطقه 22 گفت: وضعیت منطقه 22 روبه توسعه است و نیاز به انجام زیرساخت‌های همچون آب و فاضلاب، برق و راه دارد. از طرفی بحران کم آبی باعث شده برای آبیاری فضای سبز این منطقه با چالش روبه‌رو شویم.

بر اساس این گزارش در جریان بازدید از پروژه‌های منطقه 22، کلنگ احداث ساختمان اسکان کارگری در منطقه 22 توسط معاون خدمات شهری شهرداری تهران زده شد. 

عبدالهی معاون خدمات شهری شهردار تهران نیز گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌های مناطق تهران موظف‌اند مکانی را برای ارائه خدمات رفاهی به کارگران خدماتی و فضای سبز اختصاص دهند، شهرداری منطقه 22 نیز با احداث این ساختمان، نیاز ضروری کارگران را برطرف خواهد کرد که در این زمین خوابگاه کارگران با امکاناتی همچون سرویس بهداشتی و حمام‌، آشپزخانه، ناهارخوری و غیره تدارک دیده می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در همین حال با بیان این مطلب که هیچ پست سازمانی در شهرداری تهران میدانی‌تر از شهردار ناحیه نیست، افزود: انتظار از شهرداران نواحی در مناطق این است که بازدید میدانی روزانه و حضور میدانی همراه با پیمانکاران حوزه امور شهری را در دستور کار خود قرار دهند و نسبت به رفع نواقص و ایرادات اقدام کنند.  همچنین از شهرداران نواحی خواست در بحث تفکیک زباله و کنترل ماشین‌آلات، نیروی انسانی و تجهیزات در اختیار پیمانکاران نظارت بیشتری داشته باشند و برای خودروها نیز می‌بایست کارت تردد درنظر گرفته شود.

وی گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و سهولت در خرید و تردد، در نظر داریم با اختصاص زمینی به وسعت 2400 مترمربع برای ساخت فروشگاه شهروند و میدان میوه و تره‌بار در یک محل همراه با پارکینگ اقدام کنیم.

عبدالهی در ادامه بر انجام تعهدات بین شهرداری منطقه 22 و پیمانکاران تاکید کرد و از شهردار منطقه خواست نسبت به پرداخت مطالبات پیمانکاران در زمان مقرر اقدام کند و از طرفی پیمانکاران نیز با جدیت تمام نسبت به رفت روب معابر، لایروبی انهار، شست و شوی سطل‌های زباله و نگهداشت شهر مبادرت ورزند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه این نشست به موضوع جانمایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز شهر تهران به ازای هر 50000 نفر یک ایستگاه، شهر تهران باید تا پایان برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران دارای 150 ایستگاه آتش‌نشانی فعال باشد.

وی افزود: در حال حاضر شهر تهران به 112 ایستگاه مجهز شده که بنا داریم تا پایان سال این تعداد به 120 ایستگاه برسد که مقرر است ظرف 3 سال تعداد 30 ایستگاه احداث شود که از این تعداد 2 ایستگاه در منطقه 22 است و زمین آن برای احداث آماده است و یک زمین دیگر باید برای یک ایستگاه دیگر نیز درنظر گرفته شود.

در این جلسه، مباحث مرتبط با فضای سبز منطقه 22 نیز با نگاه کارشناسی بررسی شد و در همین حال عبدالهی به استفاده بهینه از منابع آبی و جانمایی مخازن ذخیره آب در لچکی‌ها و جایگاه‌های وی‍ژه را از موارد اولویت‌دار منطقه 22 برشمرد.  بازسازی پارک‌ها محلی و منطقه‌ای و همچنین نگهداشت پارک چیتگر از دیگر موارد مهمی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon