ارتقای نقش آموزش در توسعه گردشگری کردستان مؤثر است‌


ارتقای نقش آموزش در توسعه گردشگری کردستان مؤثر است‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان گفت: برای ارتقا و توسعه صنعت گردشگری در کردستان نقش آموزش نادیده گرفته شده ‌و باید سعی شود این امر را مورد نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حشمت‌الله صیدی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان اظهار کرد: استان کردستان ظرفیت های بالقوه فراوانی در حوزه گردشگری دارد اما متاسفانه آنگونه که باید بهره‌وری از این ظرفیت‌ها مناسب نیست.

وی گفت: برای ارتقا و توسعه صنعت گردشگری در کردستان نقش آموزش نادیده گرفته شده است و باید سعی شود این امر را مورد نظر قرار داد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری کردستان با بیان این که گردشگران دنیا از مکان‌های مدرن خسته شده و تمایل دارند از اماکن سنتی و طبیعی بازدید کنند خاطرنشان کرد: در همین راستا می توان گردشگری روستایی را مورد توجه قرار داد و بدون صرف هزینه‌های آنچنانی جاذبه های طبیعی برای گردشگران ایجاد کرد.

وی همچنین از مطالعات گردشگری بر روی سدهای در دست بهره برداری در استان خبر داد و گفت: تمامی سدهای در دست اجرا و بهره برداری در استان کردستان می تواند بستری برای گردشگری باشد.

سیدی افزود: با توجه به هم مرز بودن و اشتراکات فرهنگی استان کردستان با اقلیم کردستان عراق نیز می توان بر روی این موضوع برای توسعه گردشگری استان  مانور داد و آن را در نظریه پایه توسعه استان گنجاند.

وی درباره نظریه پایه توسعه استان گفت: این نظریه در واقع در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز بلند مدت توسعه کشور است که با توجه به ویژگی‌های استان بر توسعه بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و کشاورزی و بهره‌گیری از قابلیت‌های مرزی استوار است و اصلی ترین راهبردهای توسعه استان در 60 بند تدوین شده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان خواستار نظم و ساماندهی 60 نظریه پایه توسعه استان شد و افزود: بهتر است به صورت مشخص موضوعات در قالب حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری تفکیک شود.

وی با بیان اینکه جمع نظرات در هر حوزه‌ای به پربارتر شدن نظریه پایه توسعه استان کمک می‌کند خواستار ارائه هر چه سریعتر پیشنهادات دستگاه های اجرایی شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon