ظرفیت‌های گردشگری کردستان در نظریه پایه توسعه استان لحاظ شود


ظرفیت‌های گردشگری کردستان در نظریه پایه توسعه استان لحاظ شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: ظرفیت‌های گردشگری کردستان باید در نظریه پایه توسعه استان لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، رسول اشتودان ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان به 3 بند از 60 بند نظریه پایه توسعه استان اشاره و اظهار کرد: در بند 36 که به ثبت و مرمت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی با اولویت ثبت جهانی آثار شاخص استان اشاره شده است باید به هویت بخشی به صنایع دستی از طریق معرفی جهانی آن توجه شود.

وی  از نادیده گرفتن آموزش در بندهای مربوط به حوزه گردشگری در نظریه پایه توسعه استان انتقاد کرد و بر آموزش از طریق ارتباط موثر با دانشگاه ها و مراکز علمی و تدوین برنامه ها برای ارتقاء سطح معیشت هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خواستار تسهیل روند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در استان شد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان کردستان در حوزه گردشگری، سهم استان را باید در این حوزه افزایش داد.

وی گفت: تقویت سیمای عمومی شهر سنندج به عنوان مرکز فرهنگ کُردی در غرب کشور به گونه ای باید در بندهای نظریه پایه توسعه استان گنجانده شود که از این طریق نیز بخشی از نیازهای استان در حوزه گردشگری برطرف شود.

اشتودان خواستار بهره برداری پایدار از ظرفیت‌های گردشگری در استان به عنوان یک راهبرد در توسعه بهینه گردشگری با ایجاد زیرساخت های لازم شد و گفت: الگوهای سنتی و بومی سازی در این حوزه باید در بندهای نظریه پایه توسعه استان گنجانده شود و به گونه ای باشد که نگاه امنیتی به کردستان تغییر کند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در این جلسه بر شناسایی جاذبه های جدید گردشگری تاکید کرد.

غلامرضا حیدری با اشاره به نقش موثر بخش خصوصی در توسعه گردشگری گفت: سرمایه گذاران در حوزه گردشگری در استان در بسیاری موارد مورد مخالفت قرار می گیرند و باید این امر مورد توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری را برای آنها تسهیل کرد.

کارشناس  پژوهش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه از نادیده گرفتن ظرفیت های فرهنگی و هنری استان در نظریه پایه توسعه استان انتقاد کرد و گفت: با توجه به این که کردستان یک استان فرهنگی است باید به عنوان قطب فرهنگی و هنری کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی به استفاده از سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری فرهنگی در کردستان تاکید کرد و خواستار استفاده از ظرفیت‌های طبیعی، توریسم درمانی و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در استان برای توسعه گردشگری شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon