جبران کمبود نقدینگی در کردستان با توسعه گردشگری امکان‌پذیر است


جبران کمبود نقدینگی در کردستان با توسعه گردشگری امکان‌پذیر است

خبرگزاری تسنیم: سرپرست توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: برای جبران کمبود نقدینگی در کردستان و پایین بودن درآمد سرانه و ارزش ناخالص داخلی در استان کردستان می‌توان از ظرفیت های گردشگری بهره برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، لطف‌الله ملامیرزایی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان اظهار کرد: در 60 بند نظریه پایه توسعه استان که بر توسعه بخش کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری استوار است به تمام مسائل مورد نیاز در این حوزه‌ها اشاره شده است اما اولویت ها مشخص نیست.

وی گفت: اولویت سرمایه گذاری در کردستان اگر در حوزه گردشگری باشد بهتر می‌تواند جوابگوی توسعه استان باشد تا این که اولویت با سرمایه گذاری در حوزه صنعت باشد.

سرپرست توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با تاکید بر توجه به امر آموزش در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: با توجه به این که نمادهای گردشگری در استان موجود است علاوه بر مرمت و بازسازی آثار باید به آموزش نیروی انسانی نیز برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران به عنوان یک زیرساخت در توسعه گردشگری توجه کرد.

وی گفت: با توجه بیش از پیش به صنایع دستی و تولیدات فرهنگی در استان کردستان، می‌توان در مسیر توسعه گردشگری در استان کردستان گام برداشت و با توسعه این صنعت برخی مشکلات استان در حوزه اشتغال را برطرف کرد.

ملا میرزایی یکی از مهمترین نتایج گردشگری را تبادل فرهنگی و توسعه اقتصادی که تامین نقدینگی و منابع مالی است دانست و گفت: برای جبران کمبود نقدینگی در کردستان و پایین بودن درآمد سرانه و ارزش ناخالص داخلی در استان کردستان می توان از ظرفیت های گردشگری بهره برد.

وی با اشاره به این که راه حل توسعه استان در توسعه گردشگری است افزود: یکی از دلایل مهمی که در استان سرمایه گذاری مناسب صورت نمی‌گیرد کمبود نقدینگی است و یکی از بهترین راه های جذب نقدینگی، گردشگری است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon