سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسترساز توسعه گردشگری کردستان است


سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسترساز توسعه گردشگری کردستان است

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به نقش مؤثر بخش خصوصی در توسعه گردشگری گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسترساز توسعه گردشگری کردستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی مرادی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان اظهار کرد: یکی از مهمترین راه های ارتقاء سطح فرهنگ عمومی، توجه به جغرافیا، فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه است.

وی با اشاره به این که ایران رنگین‌کمانی از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف است گفت: نظریه پایه توسعه استان به عنوان یک استراتژی برای کل کشور تدوین شده در صورتی که باید متناسب با تنوع قومی، مذهبی و منطقه‌ای باشد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز کردستان با تاکید بر بسترسازی مناسب برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه گردشگری استان تصریح کرد: برای توسعه گردشگری در کردستان باید مشارکت تمامی بخش ها را جذب کرد و در این زمینه مشارکت روستاها نیز برای گردشگری روستایی جذب شود.

وی افزود: باید بر اساس تجربیات دیگران و مناطق دیگر و همچنین بر اساس امکانات موجود، یک استراتژی مناسب تهیه و تدوین شود.

مرادی خاطرنشان کرد: ظرفیت های مذهبی فراوانی همچون هاجره خاتون، باباگور و  امامزاده پیرعمر در استان کردستان وجود دارد که می توان از آنها نیز به طور مناسب برای توسعه گردشگری بهره برد.

وی به ظرفیت موسیقی کُردی نیز در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: زمینه برگزاری جشنواره های مختلف در حوزه موسیقی برای جذب گردشگران در استان کردستان نیز باید فراهم شود.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز کردستان بر توسعه نقش آی تی در فعالیت های گردشگری و خدماتی و بهره گیری مناسب از جاذبه های طبیعی نیز تاکید کرد و افزود: توسعه واحدهای صنایع دستی کوچک با تاکید بر بازاریابی در حوزه صنایع دستی و افزایش تجهیزات گردشگری و مراکز اقامتی در استان می تواند به  توسعه گردشگری در کردستان کمک کند.

وی بر نقش مشارکت‌ و آموزش و پژوهش در ارتقاء سطح گردشگری استان تاکید کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز کردستان نیز برای معرفی توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon