قیمت طلا در ماه اوت ۸ دلار افزایش یافت

قیمت طلا در ماه اوت 8 دلار افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در جریان معاملات ماه اوت ۸ دلار افزایش یافت و در پایان معاملات این ماه به ۱۲۸۹ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با کاهش شاخص ها در بازار بورس در هر دو سوی آتلانتیک، قیمت طلا در روز جمعه ثابت بود و در مسیر افزایش جزئی ماهیانه باقی ماند.
پس از آنکه اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که نظامیان روسی وارد خاک این کشور شده اند، سرمایه گذاران همچنان نگران تنش ها بین این دو کشور هستند. اما تاثیر افزایش تنش بین کیف و مسکو برای افزایش دادن قیمت طلا کافی نبوده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز در رقم 1289 دلار و 46 سنت ثابت بود.
قیمت ها در ماه جاری میلادی 0.6 درصد افزایش داشته و پس از رسیدن به پایین ترین رقم دو ماه گذشته یعنی 1273 دلار و 6 سنت در هفته گذشته شاهد ترمیم بوده است. در ماه آگوست، نوسان قیمت طلا کمتر از 50 دلار بود که کمترین نوسان در 5 سال گذشته به شمار می رود.
اوله هانسن، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «نشست بانک مرکزی اروپا و گزارش بازار کار آمریکا (در هفته آینده) ممکن است طلا را مجددا به زندگی برگرداند، اما در حال حاضر فلز زرد در وضعیتی اضطراری قرار دارد، به طوری که کمترین نوسان قیمت هفتگی را در طی 2 ماه اخیر شاهد بوده است.»
آمارهای مثبت اخیر در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره در این کشور را افزایش داده است. افزایش نرخ بهره جذابیت بازار طلا را برای سرمایه گذاران کاهش خواهد داد.
بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه آگوست افزایش یافت.
بازار فیزیکی آسیا، هفته گذشته شاهد خریدهایی از سوی جواهر سازان بود، اما تمایل به خرید با افزایش جزئی قیمت ها شروع به کاهش کرد.
انتهای پیام/ 169

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه