از درآوردن "لباس نقد" تخریب‌گران تا مزاح با خبرنگار چینی

از درآوردن "لباس نقد" تخریب‌گران تا مزاح با خبرنگار چینی

خبرگزاری تسنیم: چهارمین نشست خبری رئیس جمهور عصر امروز با حضور ۷۲ رسانه خارجی و ۶۰ رسانه داخلی در ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، چهارمین نشست خبری حجت‌الاسلام  روحانی رئیس جمهور عصر امروز در ساختمان شهید بهشتی نهاد رئیس جمهوری برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

** براساس اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی معاونت ارتباطات دفتر رئیس جمهور، قرار بود خبرنگاران از ساعت 14:30 در محل نشست خبری حضور یابند اما به دلیل آنکه اعلام شده بود چینش سوالات و نوبت‌دهی به رسانه‌ها برای سوال از رئیس جمهور الکترونیکی خواهد بود، خبرنگاران اصحاب رسانه زودتر از موعد مقرر در محل نشست خبری حضور یافته بودند.

** 3 دستگاه رایانه جهت ثبت نام سوالات خبرنگاران تهیه شده بود که به دلیل تعداد کم، صف‌های طولانی برای ثبت سوالات تشکیل شده بود.

** تقریبا از ساعت 15:15 میهمانان ویژه دعوت شده در سالن شهید مطهری حضور یافتند. مدیر عامل خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، مدیران مسئول روزنامه‌های اعتماد، اطلاعات و چند تن از اساتید رشته ارتباطات از میهمانان ویژه این مراسم بودند. 

** محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سخنگوی دولت اولین عضو کابینه بود که وارد سالن محل برگزاری نشست خبری رئیس جمهور شد. مرتضی بانک معاون سرپرست کل نهاد ریاست جمهوری، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور نیز به ترتیب در سالن حضور یافتند. 

** رئیس جمهور راس ساعت 16:10 وارد سالن کنفرانس خبری شد. پشت سر رئیس جمهور بنری با عنوان نشست خبری رئیس جمهور به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی درج شده بود. همچنین تاریخ برگزاری این نشست نیز به سه ماه شمسی، قمری و میلادی عنوان شده بود. 

** رئیس جمهور را در بدو ورود به سالن کنفرانس خبری، محمد نهاوندیان و حسین فریدون همراهی می‌کردند. 

** محمدرضا حیاتی مجری برنامه بود و پرویز اسماعیلی که مسئولیت چینش و انتخاب نمایندگان رسانه‌ها را برعهده داشت در کنار وی نشسته بود.

** حدود 72 رسانه خارجی و 60 رسانه داخلی  در چهارمین نشست خبری رئیس جمهور حاضر بودند.

** حیاتی مدت زمان نشست خبری را 80 دقیقه عنوان کرد  اما در پایان این زمان به بیش از 100 دقیقه اضافه شد. 

** سخنرانی ابتدایی روحانی که 25 دقیقه به طول انجامید، حول مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و بسته خروج دولت از رکود تورمی بود. روحانی همچنین صحبت بیشتر، راجع به مسائل اقتصادی را به پاسخ در سوالات خبرنگاران در حین برگزاری نشست خبری ارجاع داد.

** روحانی همچنین در سخنرانی خود به مسئله هوا اشاره کرد و گفت هوای امسال بهتر از سال گذشته است هرچند بعضی‌ها نوشتند هوای خوب مرهون باد است اما بدون باد هم هوا بهتر شده است.

** روحانی همچنین در سخنانی خود اعلام کرده اکثریت جامعه براساس نظرسنجی‌ها حامی دولت هستند و جامعه ایران را یک جامعه عتدالخواه و گریز از افراط و تفریط عنوان کرد.

** پس از آغاز سخنان آغازین روحانی نوبت به پرسش خبرنگاران رسید که روزنامه دنیای اقتصاد اولین رسانه‌ای بود که از رئیس جمهور سوال خود را پرسید. پس از دنیای اقتصاد، شبکه المنار لبنان و شبکه خبر سوال کنندگان بعدی از رئیس جمهور بودند. 

** روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره احتمال سفرش به عربستان پرسیده بود، گفت: تصمیمی برای زیارت خدا ندارم هرچند اشتیاق این کار را در ذهن خود داشته‌ام.

** روزنامه کیهان، سوال کننده بعدی از رئیس جمهور بود که سوال خود را به توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر فاصله گرفتن وزرا از فتنه اختصاص داد. 

** خبرنگار شبکه خبر که قصد داشت دومین سوال خود را از رئیس جمهور در باره اینترنت پرسرعت بپرسد که روحانی با خنده به او گفت که به من گفته‌اند فقط به یک سوال پاسخ دهم. 

** خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا)، تنها خبرگزاری‌های داخلی بودند که سوال خود را از رئیس جمهور بپرسند. سوال خبرگزاری ایسنا درباره اینترنت پرسرعت بود که روحانی برداشتن اینترنت پرسرعت برای انجام کارهاهی تحقیقاتی تاکید کرد و در ادامه صحبت‌‌هایش به مزاح گفت، سرعت اینترنت گاهی اوقات اینقدر پایین است که انسان در حین دانلود یک مقاله خوابش می‌گیرد. 

** روحانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره تحمل در برابر انتقادها سوال کرد، از تعبیر لباس زیبای  نقد استفاده و گفت: اگر کسی لباس زیبای نقد را بر تن کند اما تخریب کند ما آن لباس را از تن او درخواهیم آورد. 

** شوخی حیاتی با روحانی از دیگر نکات حاشیه‌ای نشست خبری رئیس بود. حیاتی به نیابت از روحانی به حاضرین گفت که آقای روحانی 10 دقیقه وقت مصاحبه را اضافه کردند که این موضوع خنده روحانی و حاضرین را به همراه داشت و روحانی خطاب به حیاتی گفت: من فکر کردم سوال‌ها تمام شده است.

** خبرنگار شبکه فونیکس چین نیز سوال خود را نیز به زبان فارسی مطرح کرد که روحانی خطاب به او گفت ماشاءالله فارسی را خوب صحبت می‌کنید. 

** سخنان پایانی روحانی نیز بر تعامل بین دولت با رسانه‌ها اختصاص  داشت. روحانی گفت امیدوار هستم تعامل خوبی با رسانه‌ها برقرار باشد و انعکاس خوبی از سوی رسانه‌ها در ارائه خدمات دولت شکل بگیرد.

*** روحانی در بخش پایانی سخنانش بر بالا بردن تحمل‌ها و شنیدن نقدها با گوش شنوا تاکید کرد و همچنین از رسانه ملی درخواست کرد که به دولت کمک بیشتری کند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon