نظارت شورای همکاری بر عملکرد قطر ادامه می‌یابد/ تاکید بر حمایت از دولت یمن

نظارت شورای همکاری بر عملکرد قطر ادامه می‌یابد/ تاکید بر حمایت از دولت یمن

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد کمیته نظارت بر عملکرد قطر برای حفظ امنیت و ثبات خلیج فارس، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از الجزیره، عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد که همگان بر ضرورت دنبال کردن طرح شورا درباره یمن اتفاق نظر دارند.

عبدالطیف الزیانی گفت که وزرای خارجه شش کشور عربی امروز شنبه در جده گزارش مربوط به اجرای توافق ریاض در مورد اختلافات با قطر را بررسی کرد و وزرای خارجه بر ادامه کار کمیته برای حفظ امنیت و ثبات در خلیج فارس تاکید کردند.

کشورهای عربستان سعودی، امارات و بحرین در تاریخ 5 مارس سفرای خود را از دوحه فراخواندند و کشور قطر را به دخالت در امور داخلی خود و پیگیری سیاست‌هایی که باعث بی‌ثبات شدن منطقه می‌شد متهم کردند.

6عضو شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ 17 آوریل و در شهر ریاض به توافقی برای پایان دادن اختلافات این سه کشور با قطر دست یافته و آن را توافقنامه ریاض نامیدند و قرار شد تا یک کمیته عملکرد قطر عملکرد قطر را در مورد اجرای این توافقنامه زیر نظر داشته باشد.

الزیانی افزود که مبارزه با تروریسم نیازمند هماهنگی تلاش‌های بین المللی است.

در همین رابطه خالد احمد الصباح وزیر خارجه کویت در یک کنفرانس خبری بعد از پایان نشست وزرای خارجه کشورهای  عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت : در این نشست برخی از مشکلات کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس بررسی و بر ضرورت حل آن تاکید شد و قرار شد تا معیارهایی برای عملی کردن تعهدات وضع شود.

وزرای خارجه کشورهای عضوی شورای همکاری خلیج فارس بر حمایت از یمن برای خروج از بحران تاکید کردند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان