نفت ۳ دلار ارزان شد

نفت 3 دلار ارزان شد

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در ماه اوت با کاهش ۳ دلاری مواجه شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات این ماه به ۱۰۳ دلار و ۱۹ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت به دلیل پیش بینی بهبود وضع اقتصادی آمریکا و افزایش تقاضا برای انرژی، دیروز اولین رشد هفتگی خود را در بیش از یک ماه اخیر به ثبت رساند.

قیمت نفت خام آمریکا پس از رسیدن به پایین ترین رقم 7 ماه اخیر در روز 25 آگوست، دیروز برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت. بر اساس نتایج تحقیق تامسون رویترز و دانشگاه میشیگان، اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه آگوست افزایش یافت. وزارت بازرگانی آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال، بیشتر از پیش بینی های قبلی گسترش یافته است. قیمت نفت برنت نیز به دلیل بالا گرفتن تنش ها بین اوکراین و روسیه افزایش داشت.

گین مک گیلیان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمارهای اقتصادی همچنان حکایت از بهبود کند وضعیت اقتصادی دارد و این به معنای تقاضای بیشتر برای انرژی است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر، در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 41 سنت، معادل 1.5 درصد افزایش به 95 دلار و 96 سنت رسید که بالاترین قیمت نهایی از 20 آگوست تاکنون بود. حجم معاملات انجام شده در بازار نیویورک حدود 5.9 درصد بالاتر از متوسط 10 روزه بود. در عین حال قیمت نفت آمریکا در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی 2.3 درصد کاهش یافته است.

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر نیز در پایان معاملات دیروز با 73 سنت، معادل 0.7 درصد افزایش به 103 دلار و 19 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 0.9 درصد افزایش یافت و در ماه آگوست 2.7 درصد حدود 3 دلار کاهش داشت. حجم معاملات انجام شده، 19 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود.

فاصله قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات این هفته به 7 دلار و 23 سنت رسید.

انتهای پیام/ 170

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه