تظاهرات در همبستگی با آیت الله نمر مقابل سفارت سعودی در لندن

تظاهرات در همبستگی با آیت الله نمر مقابل سفارت سعودی در لندن

خبرگزاری تسنیم: گروهی از شهروندان عرب و مسلمان مقیم انگلیس در همبستگی با آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان و درخواست برای آزادی وی جلوی سفارت سعودی در لندن پایتخت انگلیس تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های عربستانی، این تظاهرات با مشارکت شهروندان عرب و مسلمان مقیم انگلیس از مقابل سفارت سعودی در مرکز لندن به سمت سفارت آمریکا در این شهر برگزار شد.

تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه آل سعود و سیاست سرکوبگرانه رژیم سعودی و حمایت این رژیم از گروههای تروریستی سردادند که باعث آسیب رسیدن به وجهه دین اسلام شده است.

شرکت کنندگان در تظاهرات با در دست داشتن تصاویر این روحانی بارز شیعه و پارچه نوشته هایی، بر لزوم آزادی آیت الله شیخ نمر باقر النمر تاکید و درباره عواقب و پیامدهای هرگونه آسیب به وی هشدار دادند.

این تظاهرات با سردادن شعارهایی علیه حمایت آمریکا از رژیم سعودی در مقابل سفارت آمریکا در لندن پایان یافت.

تظاهرات کنندگان این حمایت را برملا کننده پوچی ادعاهای آمریکا در دفاع از ارزش های دموکراتیک و حقوق بشر دانستند.

دادگاه سعودی حکم اعدام آیت الله نمر را به علت انتقاد از آل سعود و سیاست های ویرانگر آن در سطح جهان اسلام صادر کرده است و قرار است دادگاه استیناف سعودی امروز یکشنبه حکم یاد شده را بررسی کند.

آیت الله نمر باقر النمر در آخرین جلسه دادگاه مسؤولیت همه مطالبی را که در سخنرانی‌هایش مطرح کرده است، برعهده گرفت و تأکید کرد که همچنان بر مواضع خود استوار است.

"محمد النمر" برادر این روحانی بارز شیعه عربستانی در صفحه تویتر خود نوشته بود: محاکمه آیت الله نمر باقر النمر به یکشنبه 31 اگوست موکول شده است.

مسؤولان قضایی عربستان اتهامات مختلفی را علیه این روحانی مطرح کرده اند که از جمله آنها، "برگزاری جلسه با افراد تحت تعقیب، تحریک آنان به ادامه فعالیتهای خرابکارانه، دعوت مردم در خطبه های نماز جمعه برای حمایت از این افراد، رهبری اعتراضات در منطقه العوامیه، دخالت در امور بحرین و فتنه طایفه‌ای است".

نیروهای امنیتی سعودی هشتم ماه ژوئیه سال 2012 با تعقیب خودروی آیت الله نمر، به طرف وی تیراندازی کرده و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.

دادستان عربستان، در 25 مارس گذشته (پنجم فروردین 93) با مطرح کردن اتهامات دروغ مانند فتنه مذهبی، تشکیل جلسه با مجرمان فراری، ترویج کشتار شهروندان و نیروهای پلیس، تخریب مساجد در هنگام نماز جمعه و دخالت در امور سایر کشورها، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای شیخ نمر شد.

شماری زیادی از شخصیت های سیاسی و دینی و گروههای مردمی در کشورهای اسلامی خواستار آزادی آیت الله نمر شده و درباره هرگونه آسیب رسیدن به وی به رژیم سعودی هشدار داده اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان