حماس: اظهارات نتانیاهو اذعان به شکست ارتش اسرائیل است

حماس: اظهارات نتانیاهو اذعان به شکست ارتش اسرائیل است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارت اخیر نخست وزیر رژیم اسرائیل را اذعان به شکست ارتش او در نوار غزه دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سامی ابوزهری در سخنان مطبوعاتی کوتاهی که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری آناتولی ترکیه قرار گرفت، تصریح کرد: اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل درخصوص خارج کردن نیروهایش از نوار غزه از ترس به خطر افتادن جان آنها اذعان صریح به شکست ارتش این رژیم در برابر مقاومت فلسطین است.

نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت که به خاطر مقابله با هرگونه تهدید منطقه ای احتمالی با آتش بس در غزه موافقت کرده است.

به گزارش تسنیم، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سراسری این رژیم گفت: "ما 50 روز جنگیدیم و می توانستیم 500 روز بجنگیم اما ما در وضعیتی هستیم که در آن گروه داعش در ورودی‌های اردن و القاعده در جولان و حزب الله در مرز (فلسطین اشغالی) و لبنان است".

او افزود: "تصمیم گرفتیم که در غزه غرق نشویم و به تحقق هدف خود که همان بازگرداندن آرامش برای (صهیونیستها) بود، بسنده کردیم".

نتانیاهو همچنین از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا بین مذاکرات سازش با رژیم اسرائیل و جنبش حماس یکی را انتخاب کند و گفت: "فلسطینی ها باید درک کنند که لازم است بین صلح و حماس یکی را انتخاب کنند".

نخست وزیر رژیم اسرائیل در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون این رژیم نیز گفت: ما هیچ مشکی در کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر نوار غزه نداریم اما مشکل داریم اگر حماس تلاش کند که بر کرانه باختری مسلط شود.

سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس همچنین تاکید کرد هر طرح بین المللی که هدف از آن خلع سلاح مقاومت فلسطین باشد، هیچ ارزشی ندارد.

سخنگوی حماس گفت: اگر طرحی قصد خلع سلاح حماس را داشته باشد بی‌ارزش خواهد بود؛ چرا که با قوانین بین المللی منافات دارد.

وی تاکید کرد که باید اسرائیل خلع سلاح و دولت آمریکا از تجهیز ارتش این رژیم منع شود؛ چرا که این سلاح ها برای کشتار کودکان و زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت