لیبی همچنان ناآرام

لیبی همچنان ناآرام

خبرگزاری تسنیم: اوضاع میدانی لیبی همچنان شاهد تحولات چشمگیری است در حالی‌که درگیری‌های شدیدی بین گروه شبه‌نظامی «ارتش ملی لیبی» با گروه «انصار الشریعه» در بنغازی جریان دارد هزاران تن از ساکنان طرابلس از شهر فرار کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، منابع بیمارستانی و نظامی در لیبی اعلام کردند، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای گروه «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی «خلیفه حفتر» و شبه‌نظامیان اسلام‌گرا از جمله گروه انصار الشریعه به‌وقوع پیوسته است که در جریان آن دست‌کم 10 نفر کشته شدند و فرودگاه «بنینان» در بنغازی نیز هدف بمباران قرار گرفت.

شبه‌نظامیان اسلام‌گرا، روز شنبه موفق شدند کنترل منطقه بنینا را که دو  فرودگاه نظامی و غیرنظامی در آن واقع شده‌اند، به دست گیرد. منابع نظامی و اهالی بنغازی اعلام کردند فرودگاه غیرنظامی هدف موشک‌های گراد قرار گرفت.

یک منبع بیمارستانی نیز از کشته شدن دست‌کم 10 تن از نیروهای حفتر و مجروح شدن 25 تن دیگر از آنها خبر داده است.

منابع نظامی، پیشتر از کشته شدن ده‌ها تن از عناصر گروه انصار الشریعه در جریان درگیری‌ها با نیروهای حفتر خبر داده بودند.

به گفته این منابع، در جریان درگیری‌هایی که از جمعه گذشته بین نیروهای انصار الشریعه و گروه موسوم به «شورای انقلابیون بنغازی» صورت گرفته است، تاکنون 70 نفر کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، هواپیماهای جنگی لیبی مواضع عناصر مسلح در «درنه» در شرق این کشور را بمباران کردند.

به دنبال ازسرگیری درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح و ارتش ملی لیبی، شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در منطقه طرابلس، روز شنبه شهر «ورشفانه» در غرب پایتخت را بمباران کردند.

در این میان، برخی منابع به شبکه خبری «اسکای نیوز» اعلام کردند، «شبه‌نظامیان فجر لیبی» برخی محله‌های ورشفانه را بمباران کردند که در پی آن شمار زیادی از ساکنان این شهر فرار کرده‌اند.

بنا به اعلام نهادهای حقوقی در لیبی، بیش از 50 هزار خانوار در طرابلس در پی تشدید خشونت‌ها و ترس از کشته شدن یا ربوده شدن از این شهر مهاجرت یا فرار کرده‌اند.

براساس این گزارش، با آغاز درگیری‌ها بین گروه‌های مسلحی که در سرنگونی رژیم «معمر قذافی» در سال 2011 نقش داشتند، لیبی گرفتار جنگ فرقه‌ای شده است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان