احداث پارک لجستیک، صف‌های طولانی کامیون‌ها در مرز بازرگان را از بین برد

احداث پارک لجستیک، صف‌های طولانی کامیون‌ها در مرز بازرگان را از بین برد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: احداث پارک لجستیک مشکلات فراوان کامیون داران ترانزیتی از جمله صف های چندین کیلومتری و خسارت های مالی مختلف را در مرز بازرگان برطرف کرد.

حجت الاسلام محمد میرزایی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح وضعیت سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو اظهار کرد: گرچه به سبب آماده نبودن زیرساخت ها تاکنون به صورت منسجم از سرمایه گذاران خارجی دعوت نشده است اما برخی به صورت موردی مراجعه کرده اند و گاهی نیز با شناختی که ما از سرمایه گذاران مستقر در خارج از کشور داریم آنان را دعوت می کنیم.

وی تصریح کرد: هم اینک سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت خودجوش به این منطقه مراجعه می کنند و  برخی سرمایه گذاران خارجی در منطقه حضور داشته و در حال بررسی اوضاع و رایزنی با مسئولین منطقه آزاد هستند.

میرزایی گفت: در این زمینه تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به اعضای هیئت مدیره این است که به مناطق آزاد منطقه سفر کرده و از مجموعه های آنها بازدید کنید و اگر سرمایه گذاران خارجی علاقمند به سرمایه گذاری هستند جذب کرده و تعامل با سایر مناطق آزاد تجاری توصیه همیشگی وی است.

استقبال از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد ماکو

وی افزود: در حال حاضر کشور ترکیه 19 منطقه آزاد تجاری صنعتی دارد در حالی که در جمهوری اسلامی ایران این تعداد تنها 7 مورد است و یا در کشور ایتالیا 21 منطقه آزاد تجاری وجود دارد، بنابراین آنها در این زمینه فعال تر از ما عمل کرده اند.

به گفته وی در سایر کشورهای دنیا مثل چین گسترش مناطق آزاد به جد پیگیری شده تا امکان سرمایه گذاری بیشتری فراهم شود یعنی از این طریق از نظر اقتصادی حرفی برای گفتن دارند.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: مراجعات موردی سرمایه گذاران خارجی از منطقه آزاد تجاری ماکو پیوسته اتفاق می افتد و ما همواره از آنها استقبال کرده و ضمن دعوت به همکاری با آنها وارد مذاکرات می شویم، اما اینکه بگوییم این مذاکرات تا کنون نتیجه داده و آنها مشغول فعالیت هستند، نه، هنوز زیرساخت های لازم آماده نیست و در حال پیگیری هستیم.

ظرفیت انتقادی رسانه ها به توسعه منطقه آزاد ماکو کمک می کند

وی اظهار کرد: خواهش من از رسانه ها این است که به مسئولان تذکر دهند و پیگیر موضوع باشند و از آنها انتقاد کنند چون نقش رسانه انتقاد سازنده است و اگر انتقاد نکنند مسئولان با مشکل مواجه می شوند، انتطار من این است که رسانه ها عملکرد منطقه آزاد تجاری ماکو را زیر ذره بین برده و کنکاش کنند و از مسئولانش توضیح بخواهند.

میرزایی افزود: هم اکنون در منطقه آزاد تجاری ماکو، پارک لجستیک راه اندازی شده و برای این طرح بالای 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

احداث پارک لجستیک مشکلات کامیون های ترانزیتی را حل کرده است

وی گفت: با احداث این پارک لجستیک هم اینک کاهش ترافیک کامیون های ترانزیتی در جاده ها به وضوح مشاهده می شود، در حالی که پیش از این ترافیک سنگینی ایجاد شده و راه ها مسدود می شدند اما راه اندازی این پارک بسیاری از مشکلات و معضلات را مرتفع کرده است.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: در گذشته تشکیل صف های 10 تا 36 کیلومتری در مسیر، سبب خسارت روزانه 2 میلیون تومانی به صاحبان بار می شد، اما با راه اندازی پارک لجستیک کامیون ها در آنجا مستقر شده و به موقع و به ترتیب به سمت مرز حرکت می کنند پس در حال حاضر از این طریق بخشی از مشکلات کامیون داران ما حل شده است.

میرزایی افزود: یکی از عمده مشکلات فعلی منطقه آزاد تجاری ماکو  زیرساخت های ارتباطی است چون برخی جاده های ما وضعیت نامناسبی داشته و شرایط جاده ترانزیتی را ندارند، هم اینک جاده ها در حال تعریض و چهار بانده شدن هستند و خوشبختانه پیمانکاران مسئولیت جاده ایواوغلو به بازرگان را بر عهده گرفته و در حال حاضر به خوبی این پروژه در جریان  است و آنها قول داده اند که تا دو سال آتی این طرح را به اتمام برسانند.

فرودگاه ماکو روند توسعه این منطقه را شتاب می دهد

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ما فرودگاه منطقه آزاد ماکو است که اگر به موقع راه اندازی شود سرمایه گذاران بیشتری جهت سرمایه گذاری به این منطقه سفر می کنند.

عضو هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری ماکو گفت: در شرایط فعلی راه اندازی پردیس بین المللی منطقه آزاد ماکو منوط به راه اندازی فرودگاه شده است بنابراین اگر زیرساخت ها فراهم شود تحول گسترده ای در سطح استان در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته و سبب اشتغال زایی، رفع بیکاری و ارزآوری برای این استان می شود.

وی افزود: مهر ماه امسال نخستین باند فرودگاه ماکو راه اندازی شده و ترمینال مسافری و برج مراقبت آن نیز به دست پیمانکار سپرده شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon