خط مقاومت اسلامی، پایدارتر از همیشه

خط مقاومت اسلامی، پایدارتر از همیشه

خبرگزاری تسنیم: شرایطی که امروز بر جهان به ویژه عالم اسلام سایه افکنده است، شرایطی است بس خطیر، حساس و البته سرنوشت ساز و تعیین کننده راهبردها و استراتژی های آینده! شاید به لحاظ کمی و کیفی هیچ زمانی به اهمیت امروز جهان اسلام نبوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «خط مقاومت اسلامی، پایدارتر از همیشه» را در ذیل از نظر می گذرانید:

شرایطی که امروز بر جهان به ویژه عالم اسلام (جوامع و کشورهای اسلامی) سایه افکنده است، شرایطی است بس خطیر، حساس و البته سرنوشت ساز و تعیین کننده راهبردها و استراتژی های آینده! شاید به لحاظ کمی و کیفی هیچ زمانی به اهمیت امروز جهان اسلام نبوده است.
در حالی که حوادث و اتفاقات ریز و درشت در هر کجای جهان اسلام بی ارتباط با پیکره امت اسلام نبوده و به جهت پیشینه و اثرگذاری متقابل برای همگان حائز اهمیت می باشد، برخی جریانهای فتنه همانند داعش که با هدایت و حمایت استکبار و اهالی کفر و شرک و الحاد و ظلم و ستم جهانی سازماندهی و مأموریت یافته اند، ادعای یکپارچگی جهان اسلام داشته و هرگونه حریم و مرز را فی مابین کشورهای اسلامی مجاز نمی دانند. از این روی با خودخلیفه خواندگی، خویش را کدخدای امت اسلام معرفی می نمایند، این در حال است که وقتی تیر مکر و حیله استکبار و صهیونیزم بین الملل به سنگ می خورد و شعله های آتش فتنه برافروخته به دست خودشان، دامنشان را می گیرد و تازه با جسارت و خباثت و پررویی می فهمند که چه سگهای هاری را در آستین پرورش داده اند که به حریم خود آنان نیز رحم نمی کند و در کنار مسلمانان مظلوم اعم از شیعه و سنی، ایزدیها و مسیحی ها و حتی خبرنگاران غربی و آمریکایی نیز در امان نیستند و باید از دم تیغ رعب و وحشت ساختگی و مصنوعی داعش با نهایت وحشیگری بگذرند. حال پی به نیات انسانی و اقتدار معنوی جمهوری اسلامی برده اند و منافقانه از ایران اسلامی برای برخورد و مقابله با داعش مدد می طلبند و با عملیاتهای غیرمفید هوایی و غیرهوایی علیه مواضع داعش در تکاپوی مصادره پیروزیهای مقاومت اسلامی در عراق و یا حتی سوریه هستند و جالب این که پرورش دادگان عاملان اصلی جریان های تروریستی این بار داد سخن در باب مبارزه با همان تروریستها را سر می دهند.
آنچه امروز به فضل الهی برای افکار عمومی دنیا آشکارتر از هر زمانی گردیده است، این است که در هر کجای عالم که ظلم و جنایتی در حق ملتهای مظلوم و مستضعف به ویژه امت اسلام جریان می یابد، قطعاً مرتبط با یکی از ضلع های مثلث شوم استکبار یعنی (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) است. اکنون دشمن مشترک اردوگاه کفر و الحاد و نفاق در سطح بین الملل و نیز سیبل های اصلی تیرهای مسموم سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی وابسته به سازمانهای مخوف موساد و سیا و در نهایت جبهه استکبار، خط مقاومت اسلامی که بر آمد بیداری اسلامی است، می باشد.
گواه این ادعا مثلث شوم دیگری است که به لحاظ راهبردی و استراتژیک و بلکه عملیاتی و میدانی و کاربردی، توسط استکبار و صهیونیزم بین المللی مدتهاست ترسیم گردیده و هر ضلع آن غده سرطانی برای کلیت جهان به ویژه کشورهای اسلامی می باشد.
ضلع اول، خط سازش با مأموریت محمود عباس و کارگردانی سران استکبار و عوامل منطقه ای.
ضلع دوم، جریان وهابی تکفیری داعش که تقویت شده گروه های تروریستی همچون القاعده و طالبان است و پشت صحنه آن نیز سرویسهای امنیتی استکباری و صهیونیستی می باشد.
ضلع سوم، کشورهای مرتجع و وابسته عرب منطقه که ثروت و بیت المال مسلمین را در راستای اهداف مهم استکبار، پشتوانه تشدید اختلافات فرقه ای و قومی و مذهبی و ایجاد فتنه و شکاف در بدنه امت اسلام قرار داده است.
البته با نگاه به داخل کشور خودمان نیز می توان ضلع چهارمی را نیز بر آن ترسیم نمود، ضلعی که در جریان فتنه 88 با شعار (نه غزه نه لبنان) چهره منافقانه خود را برای همگان آشکار ساخت، چه آن که برخی عناصر و جریانهای هرچند محدود و ضعیف خودباخته و منفعل و سست ایمان داخلی در جهت خوش خدمتی به استکبار علیه منافع ملی و مصالح امت اسلام نقش بازی می نمایند.
آنچه قابل توجه و تأمل است این است که تمامی این جریانهای مرموز و فتنه گر بین المللی و منطقه ای و داخلی، یک نقطه و سیبل مشترک را هدف تیرهای مسموم و زهرآگین خود قرار داده اند و آن نیست مگر حقیقت بزرگ و رو به رشد مقاومت اسلامی که می رود به سان موجی بنیان کن، تمامیت بتها و نظامات طاغوتی و استکباری و کانونهای ظلم و فساد و خون ریزی را در سطح جهان به مخاطره انداخته و به یاری خدا در آستانه نابودی قرار بدهد.
مقاومتی که به لحاظ تاریخی ریشه در آموزه های مکتب نبوی(ص) و حماسه هایی همچون بعثت و غدیر و عاشورا و مبارزات اسلامی در طول تاریخ دارد و اکنون با مجاهدت توأم با بصیرت و هوشمندی و اتحاد آحاد امت اسلام می رود تا با گسترش بیداری اسلامی تمام ظرفیتهای مستضعفین جهان را در مقابل اربابان زر و زور و قدرت شیطانی جهان بسیج نماید و به فضل الهی علی رغم تمامی مکرها و حیله ها و توطئه ها و فتنه ها، مقاومت اسلامی را پایدارتر از هر زمانی، راست قامت و استوار بدارد.

 

انهدام پهباد یا هیمنه اسرائیل

فرزندان روح الله و پاسداران حریم ولایت، با هدف قرار دادن پهباد یا پرنده پیش رفته بدون سرنشین ساخت رژیم صهیونیستی، ضمن نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی در فرایند پدافندی فضای کشور یعنی کشف و شناسایی و ردگیری و سپس انهدام پرنده متجاوز، باری دیگر درسی فراموش ناشدنی به دشمنان پرمدعای ملت ایران دادند.

پرنده ساقط شده، از نوع پیشرفته و رادارگریز بوده است که رژیم صهیونیستی سازنده و صادرکننده آن است. البته در این که این پرنده مبداء پروازش کدام کشور بوده است، در دست بررسی است ولی آنچه برای ملت شریف ایران و فرزندان سلحشور و غیور آن غرورآفرین است، ناامن بودن فضای جمهوری اسلامی برای هرگونه پرنده ای است که بدون هماهنگی و به قصد تجاوز در آسمان ایران اسلامی ظاهر بشود اگرچه از نوع هواپیماهای کوچک بی سرنشین باشد که به مراتب کشف و ردیابی و شکار آن از دیگر هواپیماهای جنگی دشوارتر می باشد و جالب این که همزمان با پیگیری عملیات پدافندی علیه هواپیمای مهاجم دشمن، فضا و آسمان جمهوری اسلامی برای کلیه هواپیماهایی داخلی و خارجی که با هماهنگی در مسیر پروازی در حال پرواز بودند، امنیت کامل برقرار بود. این حقیقت، هنر بالای نیروهای پدافندی و هماهنگی و هوشمندی آنان را می رساند که می باید بابت این آمادگی و به ویژه عملیات غرورآفرینی که در انهدام پهباد اسرائیلی انجام دادند، به رهبری عزیز انقلاب و ملت شریف ایران تبریک گفت و از اقدام پیروزمندانه سربازان امنیت کشورمان تقدیر و سپاسگزاری نمود.
آنچه در این راستا باید مورد توجه جامعه تبلیغی و رسانه ای قرار بگیرد، این موارد است:
- ساقط نمودن پهبادهای رادارگریز و کوچک از هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده دشوارتر است.
- با توجه به امنیت آسمان ایران برای عبور هواپیماهای کشورهای مختلف به ویژه پس از حوادث اوکراین و عراق، این پهباد با جنگ الکترونیک به منطقه ای هدایت شده که کریدور عبور هیچ هواپیمایی نباشد.
- تقدیر از نقش و هماهنگی نیروی هوافضای سپاه و قرارگاه پدافند هوایی کشور در کشف، شناسایی و انهدام پهباد و ارائه پیام امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اقدامات جاسوسی و تجاوز به حریم کشور.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان