پروژه‌های گردشگری در اردبیل اجرا می‌شود


پروژه‌های گردشگری در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: پروژه‌های گردشگری اعم از احداث هتل های ۵ ستاره، مجتمع های آبدرمانی و اماکن تفریحی و توریستی در سطح استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرعین، مجید خدابخش در مراسم کلنگ زنی مجتمع تفریحی، اقامتی، تجاری و آبدرمانی در سرعین اظهار کرد: یکی از رویکردهای توسعه استان اردبیل با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی بها دادن به حوزه گردشگری و صنعت توریسم است که باید به شکل همه جانبه و با ابعاد مختلف در استان اردبیل شده و زمینه یک حرکت کارگشا در حل معضلات اشتغالزایی را شاهد باشیم.

وی گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا با زیرساخت های مناسب نظیر احداث هتل‌های استاندارد سالن ها و غذاخوری های مدرن همراه با تنوع منو و کیفی سازی آب های گرم در قالب مجتمع های مدرن بتوانیم گردشگران بیشتری را جذب کرده و زمینه بهره گیری مناسب از توان بالای گردشگری در استان اردبیل را به وجود آوریم.

استاندار اردبیل افزود: ما نمی توانیم ادعای قطب گردشگری ملی و حتی بین المللی داشته باشیم اما از داشتن یک هتل مجهز بی نصیب بوده و یا اغلب گردشگران خود را ساکن در چادر و فضاهای اقامتی نامطلوب ببینیم.

خدابخش سرعین را مستعد احداث چندین هتل مناسب دانست و بیان کرد: قرار است به زودی با کمک سرمایه گذاران بخش دولتی 2 هتل 5 ستاره در سرعین و اردبیل احداث شود که این خود از پیامدهای مناسب سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تلقی می شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه در این مجموعه های تفریحی، توریستی و گردشگری ضرورت دارد زنجیره اشتغال به شکل کامل فراهم شده و بخش گردشگری نیز زمینه کارآفرینی مولد را همراه با پایداری شغل به وجود آورد، افزود: ما در تلاشیم تا بتوانیم از ظرفیت های موجود در این باب استفاده کرده و زمینه یک حرکت مؤثر کارآمد را در جذب بیش از 10 میلیون گردشگر داخلی و هزاران گردشگر خارجی به این استان فراهم آوریم.

برای اجرای پروژه تفریحی، اقامتی، تجاری و آبدرمانی در سرعین که پیمانکار بخش خصوصی آن را اجرایی می کند در فضای 82 هکتار و با زیربنای 8 هزار متر مربع کلنیک درمانی، 2 هزارو 600 متر مربع پارک آبی و 1 هزار و 700 متر مربع استخر آبدرمانی در مدت 3 سال اجرایی و عملیاتی می شود.

این پروژه دارای هتل مجهز به سوئیت های جداگانه در فضای 29 هزار متر مربع، مرکز تجاری در فضای 14 هزار متر مربع با استانداردهای به روز جهانی است که بخش خصوصی نسبت به اجرایی و عملیاتی کردن آن اقدامات جدی آغاز کرده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon